Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sleutelring-meldingen bij opstarten gwibber  (gelezen 3336 keer)

hannnah

• Gast
Sleutelring-meldingen bij opstarten gwibber
« Gepost op: 2009/06/01, 09:52:17 »
Hallo iedereen,

Ik ben een paar maanden gelden overgestapt van windows naar ubuntu (de laatste nieuwe versie), en dat bevalt prima, maar ik ben nog altijd een beginner. Vandaar dat deze vraag misschien een beetje onnozel zal overkomen, vergeef mij daarvoor  :). Ik heb ook al gegoogled en ik kreeg wel verschillende onderwerpen met vragen van dezelfde soort, maar een oplossing die voor mij ook werkt zat er nog niet tussen.

Het gaat om het programma "gwibber", dat ik gebruik om twitterberichten te ontvangen (zelf schrijf ik er nooit). Dat vraagt elke keer na het opstarten van de computer om een wachtwoord, voor het openen van de standaard sleutelbos, en ik heb me al suf gezocht maar ik heb er echt geen idee van waar dat uit te schakelen is. Het is maar een kleine irritatie, maar ik zou het toch graag kunnen overslaan. Ik ben de enige die deze computer gebruikt en twitter is sowieso niet ultraprivé.

Re: Sleutelring-meldingen bij opstarten gwibber
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/01, 09:55:42 »
Hallo Hannnah, welkom hier :)

Ik gebruik zelf geen Ubuntu (ik ben een Kubuntu-gebruiker), maar ik kan me nog herinneren dat er een optie was genaamd Systeem -> Voorkeuren -> Sleutelbossen. Daar zou je de standaard sleutelbos automatisch kunnen activeren bij het inloggen.

hannnah

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/01, 10:16:07 »