Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 10-04 (LiveCD) - brasero en brandprogramma van Nautilus  (gelezen 957 keer)

Ik wilde een DATA-CD branden van mijn persoonlijke map van Windows te weten
C:\documents and settings\<mijn inlognaam>
op een CD.
Alleen gaven zowel Brasero als de brand-optie in Nautilus de volgende meldingen:
- kan maximaal maar 64 karakters aan. CD omzetten om een Windows-compatibele CD te maken of negeren
- wil van map dan wel bestand xxxx een aparte ISO maken. Doorgaan? ja of nee

Met andere woorden hoe maak ik een backup van de map Document and settings op mijn harde schijf.
De betreffende map gaat meer dan 20 submappen diep in sommige gevallen. En bevat bestandsnamen die op
een NTFS-partitie het meest aantal toegestane karakters bevat.
Ik wil dat alle mappen inclusief bestanden er hetzelfde uitzien, wat betreft naam.

Hoe doe ik dat binnen Brasero of de brand-optie in Nautilus zelf?

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Ubuntu 10-04 (LiveCD) - brasero en brandprogramma van Nautilus
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/13, 18:13:47 »
Ik wilde een DATA-CD branden van mijn persoonlijke map van Windows te weten
C:\documents and settings\<mijn inlognaam>
op een CD.
Alleen gaven zowel Brasero als de brand-optie in Nautilus de volgende meldingen:
- kan maximaal maar 64 karakters aan. CD omzetten om een Windows-compatibele CD te maken of negeren
- wil van map dan wel bestand xxxx een aparte ISO maken. Doorgaan? ja of nee

Met andere woorden hoe maak ik een backup van de map Document and settings op mijn harde schijf.
De betreffende map gaat meer dan 20 submappen diep in sommige gevallen. En bevat bestandsnamen die op
een NTFS-partitie het meest aantal toegestane karakters bevat.
Ik wil dat alle mappen inclusief bestanden er hetzelfde uitzien, wat betreft naam.

Hoe doe ik dat binnen Brasero of de brand-optie in Nautilus zelf?

Ik vermoed dat het te maken heeft met die "oude" DOS instelling 8+3 bestandsnaam formaat. Dus 8 karakters voor de punt en 3 karakters voor de extensie.
Ik gebruik zelf geen Brasero omdat ik het geen geschikte programma vind voor mijn eigen gebruik, ik gebruik K3B. Je kan K3B proberen en kiezen voor Nieuw gegevens prject en dan kijken of ie het dan wel doet. het is dan simpel een kwestie van drag+drop. Zodra je op de brandknop drukt moet je ff de instellingen langs en kijken of de joliet instellingen goed staan, je moet dan controleren of de optie voor 103 tekens is aangevinkt.

Ik denk dat het dan wel gaat lukken om lange bestandsnamen en paden op een dvd te branden.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------