Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help : Geen knoppen ( icoontjes ) op het bureaublad.  (gelezen 1188 keer)

Offline koebel

• Lid
Help : Geen knoppen ( icoontjes ) op het bureaublad.
« Gepost op: 2010/10/11, 15:14:54 »
Hallo, help svp. Ik heb op mijn laptop iets gedaan waardoor al mijn icoontjes zijn verdwenen. Ik kan geen mail meer ophalen, ik kan internet
niet bereiken, ik kan de hoofdknoppen Toepassingen- Locaties en Systeem niet meer bereiken. kortom ik kan NIETS meer. Ik schrijf dit nu op
mijn desktop. Ik weet niet wat er is misgegaan, maar ik ben wel gehandicapt. De hamvraag is nu: kan dit worden opgelost en vooral HOE ?
Ik heb dus alleen een leeg bureaublad. Wie kan helpen ? Gr. TOn

Re: Help : Geen knoppen ( icoontjes ) op het bureaublad.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/11, 15:18:06 »
Kijk eens of herstarten helpt.

Druk ctrl+alt+f1 en vul daar uw inloggegevens in.
Daarna:
sudo reboot[/b]

Offline koebel

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/11, 15:39:17 »
Hallo, hartstikke bedankt. Maar ik ben stom geweest. Ik heb wel mijn wachtwoord onthouden maar niet mijn inlog gegevens. Kan ik daar nog
achter komen ? Want nu vraagt ubuntu om mijn inlog gegevens en die weet ik niet meer. Is het alternatief om 10.10 opnieuw te installeren ?
Ik hoop van niet want ik heb al een flink aantal programma's er bij gezet. Alvast bedankt, groeten van Ton.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/11, 16:00:37 »
Opnieuw installeren zou ik nog niet doen.

Uw inloggegevens zijn gewoon uw naam (in kleine letters) en wachtwoord. Of typ echo $USER om zeker te zijn.

Ik bedenk net: doe alleen hetgene wat ik hierboven zei, als heel uw paneel weg is. Als ge nog aan de afsluitknop kunt, dan is dat natuurlijk de makkelijkste oplossing :).

Offline koebel

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/11, 19:21:48 »
Hallo, wat ik ook doe, niets helpt. Heb je raad opgevolgd. Kon na invoeren login en wachtwoord via sudo enz. opstarten. Maar ik kreeg alleen
mijn bureaublad, ZONDER palet, of hoe heet zo iets. In ieder geval geen icoontjes om verder te gaan.Ook niet om af te sluiten. Dat moest ik doen via ctrl-alt-del. Dus het gaat niet lukken. Nu maar alles opnieuw doen. Jammer van mijn mails en een paar films. Wellicht is dit een goed
moment om aan u te vragen wat een goed backup programma is. Een programma waar ik de hele schijf mee kan backuppen. En dan wil ik
eigenlijk een image van de schijf maken. Kan dat en bestaat zoiets ? Graag hoor ik nog van u. In ieder geval bedankt voor de moeite.De
groeten van Ton.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/12, 00:11:00 »
Misschien is het vrij eenvoudig te herstellen op de een of andere manier. Zou dus nog even wachten met een volledige herinstallatie, misschien komt iemand hier nog met een oplossing de komende dagen (of met een manier om uw e-mails en die films veilig te stellen).

Inhoudelijk kan ik u niet verder helpen (ook maar beginner). Succes in ieder geval!

Gr, Michael
« Laatst bewerkt op: 2010/10/12, 00:14:16 door Michael020 »

« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/12, 00:17:15 »
Ohja:

Volgens mij waren met behulp van een live-cd, partities (en dus uw gegevens) vaak nog wel te bereiken en veilig te stellen. Of dat in dit geval ook zo is en hoe dat dan precies moet, moet een meer ervaren gebruiker dan even uitleggen.

« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/12, 10:02:26 »
Citaat
om aan u te vragen wat een goed backup programma is. Een programma waar ik de hele schijf mee kan backuppen.

Daar kan je eventueel "Clonezilla" voor gebruiken. Er zitten hier vast mensen die je daar meer over kunnen vertellen.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)