Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na installatie kan ik niet inloggen?!  (gelezen 962 keer)

Na installatie kan ik niet inloggen?!
« Gepost op: 2010/10/08, 19:35:26 »
Hallo allemaal!

Als ik na de installatie van Ubuntu wil inloggen, dan log ik met de Goede inloggegevens in. Dan geeft hij aan dat hij goed is (ik krijg zo'n deuntje) en komt dan weer bij het inlogscherm.  :(. Kan iemand mij helpen? Ik heb Ubuntu 8.04.

Mvg,

Thomas
« Laatst bewerkt op: 2010/10/08, 20:04:10 door thomaslaptop »

Re: Na installatie kan ik niet inloggen?!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/08, 22:41:04 »
Start eens op in de recovery mode, tweede regel in het Grub menu, je krijgt dan uiteindelijk een keuze menu. Kies hier drop to rootshell, nu kan je ook inloggen. Lukt dit? Dan ben je nog steeds in de terminal omgeving, nu kan je intypen startx en een ENTER geven.
Nu kom je in de grafische mode en kan je het wachtwoord grafisch aanpassen.

Lukt dit niet, dan ook weer in de recovery mode en rootshell
Dan type je passwd gebruikersnaam (bijv. passwd thomaslaptop ) en druk op ENTER
Nu moet je tweemaal je wachtwoord invullen, hier zie je niets van geen sterretjes o.i.d. helemaal niets, dus typen wachtwoord opgeven ENTER nogmaals je wachtwoord invullen en ENTER. Hierna type je reboot en geef je weer een ENTER. Nu zou je weer normaal op kunnen starten.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/08, 22:48:10 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/10, 17:09:41 »
Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met ubuntu 10.04. Ik log in met het juist wachtwoord (bij een fout wachtwoord krijg je een melding) maar de computer keert terug bij het in logscherm. Ik heb een laptop en deze start niet op met een keuze menu (grub) Heb alleen ubuntu geinstalleerd. Hoe kom ik nu weer in de computer ?

« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/10, 17:47:54 »
Als je Shift indrukt na het BIOS scherm, krijg je het Grub menu te zien. Probeer dan eerst bovenstaande.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/10, 19:14:29 »
Alle antwoorden ten spijt lukt het me niet om weer in te loggen in Ubuntu.
Hij keert telkens naar het inlogscherm terug.
Wachtwoorden zijn wel ok.
Daar ligt het niet aan.
Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak.
Ben bang dat het een complete nieuwe installatie wordt.