Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mail van thunderbird naar evolution  (gelezen 761 keer)

Offline soppel

• Lid
Mail van thunderbird naar evolution
« Gepost op: 2010/10/14, 22:17:27 »
Tja ik ben bang dat ik direct afgeschoten word na mijn vraag, want ik kan niet de eerste zijn die dit wil, dus ongetwijfeld staat er ergens een uitleg, maar ik kan hem niet vinden....
Als ik zoek kom ik vaak op heel oude artikelen dus hopelijk iemand een recente howto.

Ik wil mijn mail ( en liefst agenda ook) overzetten van Thunderbird naar Evolution.
Wie oh wie heeft de simpelste oplossing?

Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline Roc.am

• Lid
Re: Mail van thunderbird naar evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/14, 22:51:37 »
In evolution moet je jouw account aanmaken en dan de inbox uit evolution met de inbox uit thunderbird overschrijven doe dit ook met sent als je deze ook wil hebben.
Je kunt je kalender exporteren onder gebeurtenissen en taken in thunderbird en importeren in evelution onder bestand.

- Roc

Offline soppel

• Lid
Re: Mail van thunderbird naar evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/17, 20:27:49 »
Thanx. Ben eruit hoe het werkt.......en toen stuitte ik op een ( voor mij) vervelende eigenschap van evolution.
Evolution werkt met een standaard mailbox van waaruit ie verstuurt.
Thunderbird verstuurt automatisch vanuit de box waar je mee bezig bent.
anders gezegd:
standaard box is X
je krijgt mail in Y waarop je antwoord.
Thunderbird antwoord dan zonder dat ik ergens bij nadenk vanuit Y.
Evolution antwoord dan toch vanuit X, tenzij ik het handmatig omzet.  ( net als outlook )

Met als gevolg dat ik nog even bij Thunderbird blijf
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan