Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nautilus Bookmarks op Gnome panel  (gelezen 1017 keer)

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Nautilus Bookmarks op Gnome panel
« Gepost op: 2010/10/05, 10:28:01 »
Hey, ik wil graag binnen 2 klikken bepaalde directories kunnen openen.
Voor dit soort directories heb ik al wel bookmarks gemaakt in nautilus, maar Places -> Bookmarks is me iets teveel klikken en er staan erg veel bookmarks tussen waardoor ik steeds een tijdje moet kijken.

Nu heb ik in gedachte om een paar linkjes ofzo op het gnome panel te zetten. Het liefst iets a la de "Window Selector" plugin van compiz. Maar ik heb nog niet uitgevonden hoe.. Weet iemand hier iets voor? Of als je iets weet dat in de buurt komt van mijn wens..

Ik kan wel per dir een linkje/snelkoppeling maken, maar dan is niet duidelijk welk icoonctje naar welke dir verwijst.
Ik kan ook een map met symlinks maken en die op het panel zetten, maar dan wordt eerst de map geopend, en moet ik daarna nog een keer klikken (ja, ik ben ongeduldig :P).

Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Nautilus Bookmarks op Gnome panel
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/05, 10:37:32 »
Kunt ge niet gewoon een starter op het paneel zetten met als opdracht nautilus /home/Wazzzaaa/testmap ? Dan start Nautilus direct op in de juiste directory.

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/05, 10:45:49 »
Hey Nun, dat is wat ik bedoelde met:
Ik kan wel per dir een linkje/snelkoppeling maken, maar dan is niet duidelijk welk icoonctje naar welke dir verwijst.
Ik wil er minstens een stuk of 5 neerzetten. En 5 losse starters is weer teveel, dus het liefst een submap ofzo...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/05, 10:48:54 »
Ow ok.

Misschien is de opberglade (standaard applet) wel iets voor u. Deze heeft 1 icoontje op het paneel waar ge verschillende subicoontjes kunt aanmaken als ik het goed begrijp.

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/05, 10:54:08 »
Dat klinkt wel goed. Ik kan em niet zo snel vinden. Hoe denk je dat ie in het engels heet?

edit: Ik denk een drawer, ik denk dat ik al iets heb gevonden...
« Laatst bewerkt op: 2010/10/05, 11:03:10 door Wazzzaaa »

« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/05, 11:03:41 »
Geen idee in het Engels. Heb een screenshot toegevoegd, dan ziet ge hoe het icoontje eruitziet in de lijst :).

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/05, 11:13:43 »
Ja, die had ik inderdaad gevonden! Drawer heet het in het engels. Alleen toont deze alleen icoontjes. En gezien ik alleen mappen erin zet, krijg ik 5 dezelfde icoontjes onder elkaar. Niet echt duidelijk...
Terwijl ik typ bedenk ik me dat ik die icoontjes natuurlijk kan aanpassen :P Het is al een stuk duidelijker. Thnx Nun