Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mappenstructuur en sabnzb  (gelezen 744 keer)

Offline ogbi

• Lid
Mappenstructuur en sabnzb
« Gepost op: 2010/09/29, 23:27:21 »
Mensen,

Ik wil SABNzb de uitgepakte bestanden laten opslaan op mijn 2e schijf. In de config van sab kan ik mappen alleen aanwijzen in home/'gebruiker'/eindmap. Hoe moet ik mijn 2e schijf invullen? Wat ik ook invul, telkens komt de map in mijn gebruikers directory.

Voorbeeld:
2e schijf heet 'Docs' met een map Downloads/Usenet. In sab vul ik dan in Docs/Downloads/Usenet, dan verschijnt echter in mijn Home map een map Docs met Downloads en usenet, NIET op de schijf met de naam Docs.

Graag uw hulp.
Gewoon proberen

Offline jeroensum

• Lid
Re: Mappenstructuur en sabnzb
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/29, 23:33:08 »
Dat klopt helemaal :)
Het path Docs/Downloads/Usenet is relatief aan de directory waarvan uit sabnzbd wordt gestart en in dit geval draait deze onder het eigen gebruikersaccount en begint deze dus altijd in /home/usernaam/ en zoekt/maakt vanaf daar de opgegeven map(pen).

Om het path vanaf de root aan te geven dient er begonnen te worden met een / , als je het path zo opgeeft zal het wel werken:

/Docs/Downloads/Usenet

“Vide ne humanitatem cum animi debilitate confundas”