Hallo,
Ik ben Kevin maar ik zal me in een gepast topic ergens voorstellen.
Het probleem:
Dit jaar gaan we met ubuntu werken in school, en ik vind ubuntu wel handig omdat dat zo snel opstart om even wat te googlen.
Ik heb een SATA in 3 delen gedeeld (C voor Win 7 en D voor Data en E voor Ubuntu)
Maar blijkbaar kan je ubuntu niet in zo'n partitie installeren. (dus momenteel heb ik daar mijn VM's op gezet)
Vervolgens een oude 20GB HDD uit de kast genomen en aangesloten op mijn ATA slot en daarop Ubuntu geïnstalleerd.
Dat ging allemaal prima.
MAAR
Nu is de bootmanager geïnstalleerd op die oude HDD blijkbaar (ze hebben me op gewezen dat dat mijn fout is omdat ik dat bljkbaar gekozen heb in de installatie, als dat waar is sorry dan

)
Als ik de oude HDD uittrek en ik boot de pc krijg ik een foutmelding.
Als ik nu windows wil opstarten moet ik die luidruchtige HDD insteken, F8 (boot device kiezen, standaard SATA. Dat kan ik veranderen in de BIOS maar dat is de bedoeling niet) en dan staat ubuntu als eerste in het lijstje dus als ik niet snel genoeg ben start ubuntu op.
Maw een hoop gepruts en een leek kan mijn pc niet opstarten.
Dus hoe kan ik mijn bootmanager van windows terug fixen? En is het mogelijk om naast Win 7 toch ubuntu te installeren met een Win 7 bootmanager (met standaardoptie windows?-)
Ik heb al via msconfig => boot.ini proberen aan te passen maar je kan NIETS doen in de boot.ini "tab"
Bedankt, en hopelijk ga ik hier wat leren over ubuntu!