Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Extreme systeembelasting van sommige programmaś  (gelezen 730 keer)

Offline SmookyB

• Lid
Extreme systeembelasting van sommige programmaś
« Gepost op: 2010/09/26, 13:44:28 »
Hallo allemaal.
Ik ben volledig nieuw met linux en heb ubuntu geinstalleerd om mezelf er is volledig in te verdiepen.
Het bevalt me allemaal prima alleen kom ik een raar probleem tegen die ik niet goed snap.

Als ik sabnzbd installeer en daarmee ga downloaden dan begint het systeem te stotteren. Als ik dan in de systeemmonitor kijk dan krijgen beide cpuś 100% voor hun kiezen en dit gaat door totdat het bestand volledig is gedownload.

Als ik nu AltBinz in Wine installeer en hiermee ga downloaden dan is er totaal niks aan de hand zoals ik dat ook in windows gewend was. Dus gebruik ik momenteel ook altbinz.

Maar dit is in mijn ogen niet de bedoeling en moet het ook gewoon goed kunnen gaan met een programma dat geschreven is voor linux.
Heeft iemand een idee hoe dit nou komt. want ik vind het reuze interessant om met linux te knutzelen maar het systeem moet natuurlijk wel bruikbaar blijven.

Met vriendelijke groet
Alex

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Extreme systeembelasting van sommige programmaś
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/26, 14:39:51 »
Hoe snel is je verbinding? En download je met SSL?
Zet SSL eens uit, en kijk of het dan beter gaat. Gaat het beter? Dan zou je stunnel kunnen gebruiken om het SSL gedeelte af te handelen.

Offline SmookyB

• Lid