Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Extreme systeembelasting van sommige programmaś  (gelezen 730 keer)

Offline SmookyB

• Lid
Extreme systeembelasting van sommige programmaś
« Gepost op: 2010/09/26, 13:44:28 »
Hallo allemaal.
Ik ben volledig nieuw met linux en heb ubuntu geinstalleerd om mezelf er is volledig in te verdiepen.
Het bevalt me allemaal prima alleen kom ik een raar probleem tegen die ik niet goed snap.

Als ik sabnzbd installeer en daarmee ga downloaden dan begint het systeem te stotteren. Als ik dan in de systeemmonitor kijk dan krijgen beide cpuś 100% voor hun kiezen en dit gaat door totdat het bestand volledig is gedownload.

Als ik nu AltBinz in Wine installeer en hiermee ga downloaden dan is er totaal niks aan de hand zoals ik dat ook in windows gewend was. Dus gebruik ik momenteel ook altbinz.

Maar dit is in mijn ogen niet de bedoeling en moet het ook gewoon goed kunnen gaan met een programma dat geschreven is voor linux.
Heeft iemand een idee hoe dit nou komt. want ik vind het reuze interessant om met linux te knutzelen maar het systeem moet natuurlijk wel bruikbaar blijven.

Met vriendelijke groet
Alex

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Extreme systeembelasting van sommige programmaś
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/26, 14:39:51 »
Hoe snel is je verbinding? En download je met SSL?
Zet SSL eens uit, en kijk of het dan beter gaat. Gaat het beter? Dan zou je stunnel kunnen gebruiken om het SSL gedeelte af te handelen.

Offline SmookyB

• Lid
Re: Extreme systeembelasting van sommige programmaś
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/26, 15:49:45 »
Mijn downloadsnelheid is 22mbit. en die snelheid haal ik dus ook in beide programmaś. dat is niet zozeer het probleem. Alleen als ik dus altbinz aan heb staan en die is aan het downloaden dan kan ik het systeem gewoon verder blijven gebruiken en doen mijn cpuś beide rond de 24% systeembelasting en als ik sabnzbd aanzet en daarmee ga downloaden dan kan ik zelfs mijn muis niet meer goed bewegen en hebben mijn cpuś alle 2 100% belasting.

Dit terwijl in mijn ogen sabnzbd als een achtergrondservice draaid en altbinz in wine als een programma draaid.

Ook heb ik dus nu even zitten stoeien met SSL maar dat maakt geen verschil in de cpu belasting.
Verder heb ik momenteel ook hellanzb en lottanzb ( beide dus linux programmaś) uitgeprobeerd en ook die zorgen voor een 100% cpu belasting tijdens het downloaden.

Mijn vermoeden is ( maar dan is dit een vermoeden vanuit windows hahaha) dat de linux programmaś een te hoge prioriteid meekrijgen waardoor de rest van de programmaś niet genoeg rekenkracht meer toegewezen krijgen. waardoor het systeem dus begint te stotteren.