Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Spotify installeren  (gelezen 2215 keer)

Offline Sylvie

• Lid
Spotify installeren
« Gepost op: 2010/10/04, 17:54:17 »
Hallo!

Ik ben laatst in aanraking gekomen met Spotify, een geweldig programma waarmee ik muziek gewoon via de browser kan luisteren en dus niet op hoef te slaan op de harde schijf, maar het lukt me niet helemaal het te installeren. De Ubuntu-versie die ik gebruik is 10.04, en ik probeer Spotify via de handleiding op de website te downloaden: https://www.spotify.com/nl/help/faq/wine/#install-spotify

Het downloaden gaat goed, tot ik het .exe-bestand moet openen met Wine. Als ik dat probeer geeft mijn computer dit aan: The file '/home/sylvie/Bureaublad/Spotify Installer.exe' is not marked as executable.  If this was downloaded or copied form an untrusted source, it may be dangerous to run.  For more details, read about the executable bit. Betekent dit dat het absoluut onmogelijk is Spotify te installeren? Of kan ik deze beveiliging op de een of andere manier omzeilen?

Weet iemand wat hiervoor een oplossing zou zijn? Mijn kennis van hardware/software/computers in het algemeen is zeer gemiddeld (om niet te zeggen afwezig =D), dus hou het een beetje simpel als dat kan  :)

Re: Spotify installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/04, 19:10:37 »
Je klikt rechtermuisknop op Spotify.exe.
Daarna ga je naar het tabje eigenschappen en vink je 'Uitvoeren van dit bestand toestaan' aan...

Dat moet alles zijn ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?