Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) GNU GRUB kwijt  (gelezen 826 keer)

Offline flytox

• Lid
(opgelost) GNU GRUB kwijt
« Gepost op: 2010/09/26, 17:39:44 »
Hello,
Na veel last van Browsers crash ( Firefox, Chrome, Chromium, Opera , Azora? ) altijd meldingen "rapport sturen naar Mozilla enz...)
Het is mij eindelijk gelukt om nu met Chrome Stable  versie correct op Internet te komen ...(zonder crash !)
Nu ben ik bij het opstarten van Ubuntu ( die altijd perfect werkte ) de GNU Grub kwijt , hij gaat direct naar de Ubuntu start pagina . Zo erg vind ik het niet ,maar ben te gelijk de Recovery optie kwijt ! Die zo ik graag terug plaatsen ??? ( Ubuntu herstellen)
Ubuntu terug installeren? of is er een ander manier mogelijk? ( Synaptic of Terminal )
bedankt voor info of tips .

Oudere test computer Amd Athlon 2400+ Video kaart Ati ,HD 80 GB ,geheugen 2x 256 k DDR ( graag verhogen naar 1 GB ? Is dat mogelijk en beter met Ubuntu 10.04 ?)
Deze computer heeft alleen maar Ubuntu 10.04 , geen Windows !
mvg
roger
« Laatst bewerkt op: 2010/09/26, 18:58:18 door flytox »

Re: GNU GRUB kwijt
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/26, 18:13:36 »
Als je alleen Ubuntu erop hebt staan, krijg je geen menu te zien, heb ik ook op mijn netboekje, ik dacht als je op Esc drukt bij het opstarten dat je het wel ziet. Maar verifieer dat hier even, ook voor grub herstel met de cd. http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2

In principe kan Ubuntu het al met 256 MB beter nog 512 MB, en 1GB zou helemaal mooi zijn, dan draait het lekker soepel. Ook beter als je bijv. Compiz wilt draaien, als je grafische kaart dat aan kan, maar ik denk haast van wel. Als iets niet duidelijk is schrijf je maar weer. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/26, 18:19:22 »
Linker shift indrukken om bij grub te komen.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/26, 18:21:20 »
Gelukkig iemand die het wel precies weet. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline flytox

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/26, 18:45:57 »
Hello Gijsbert...
Bedankt voor super snel info !  :D

Alléé dan vooruit voor 1 Gb geheugen ( of 2 x 512 K?) heb maar 2 slots op die pc.
Mijn Ati kaart is ook niet van de nieuwste ... voor die geheugen kaartjes ben ik nog en beetje in de war (oorlog)  met DDR 1 /DDR2/ DDR3 ? Ik denk dat er nu DDR 2 in steken  maar heeft het wel belang ? Ik wil alleen maar filmpjes ( gitaar lessen op YouTube bekijken) en dat die beelden iets sneller gaan .
De rede van al mijn crash meldingen weet ik nog niet , maar ik  denk dat het richting Adobe flashplayer enz ... nu opeens werkt alles weer goed  !  ???
Bedankt voor super link /Grub 2 , zal ik verder moeten bestuderen !
Ter info : Linkse shift optie werkt niet , misschien wel bij opstarten ?
Die recovery mode heb ik wel graag bij hand !!!  :|
Ubuntu groetjes
roger
« Laatst bewerkt op: 2010/09/26, 19:00:25 door flytox »

Offline flytox

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/26, 18:56:41 »
Hello Iedereen ..
Sorry voor mij !  :-X
Bij het opstarten van Pc , juist na memory test heb ik  escape en shift toets ingedrukt  .... en :
 Youppieeee ..  GNU en GRUB zijn terug ! (met mijn recovery mode !)  =D
Bye....kesss 
roger ( blij )  :rolleyes: