Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: volume control  (gelezen 2780 keer)

Offline maantje

• Lid
volume control
« Gepost op: 2006/12/17, 22:49:46 »
onder xubuntu kan ik niet zoals bijvoorbeeld onder windows snel mijn geluidsinstellingen aanpassen. gekeken of er iets te vinden was onder de synapticpackage manager. tijdje nu al aan het werk met  alsamixergui

op zoek naar een beter programma verbaasde ik mij toe ik zag dat er al iets van xubuntu zelf geinstalleerd was.

xfce4-mixer-alsa

helaas kan ik dit alleen bereiken als ik voor run program kies en xfce4-mixer invoer

weten jullie of er ook mogelijkheden zijn om dit onder applications aan te kunnen roepen?

alvast bedankt

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
volume control
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/17, 23:41:48 »
De menu's zijn gewoon aan te passen naar behoefte, ik weet het nu even niet uit mijn hoofd, kan je het niet vinden, dan moet je even een bericht toevoegen.
Dan zie ik het morgen wel bij de nieuwe berichten staan en zal ik Xubuntu even opstarten om te kijken.

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

volume control
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/18, 00:29:09 »
Het staat gewoon in het menu...

Applications>Instellingen>Mixer Instellingen

Offline maantje

• Lid
volume control
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/18, 18:16:00 »
bij mij is het zo als ik applications>settings>mixer settings kies dat ik alleen kan selekteren welke functies ik te zien krijg in de al beschreven run program procedure.draai xubuntu en heb het idee dat veel mensen denken dat bijna alles dan hetzelfde is als in ubuntu maar er zijn wel degelijk verschillen als ik ubuntu draai is het zoals hierboven beschreven maar dat draai ik niet.

volume control
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/18, 18:39:41 »
Ik draai xubuntu...

volume control
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/18, 18:44:42 »
Maar wacht ik weet al wat je bedoelt!
Links in het paneel  zit ook een volume regelaar/aanduider, daar zit ook de koppeling naar de xfce4-mixer bij.

Klik maar eens links op het koppelingetje naast het rechtopstaande balkje waar de volume in wordt aangegeven.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
volume control
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/18, 18:59:04 »
Volgens mij isa het iets anders (lekker langs elkaar heen werken;))
Rechts klikken op de programmabalk onderin het scherm,
klik op "+" toevoegen,
naar beneden bladeren tot volumeregeling,
klik op toevoegen en  ........ je hebt een icoon erbij op je balk !

Volgens mij is dit wat je zoekt ........
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

volume control
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/18, 19:48:07 »
ik weet zeker dat de manier die ik aangaf het is, omdat ik het regelmatig gebruik, ivm geluid afstellen voor mn voipprogramma.
xfce4-mixer is een paneel-item.

Wanneer je nog geen volumeregelaar in je paneel hebt staan dan rechtermuisknop op het paneel, kies dan item toevoegen, daar in de lijst "volumeregelaar" toevoegen.

volume control
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/18, 19:49:58 »
weet je waarom ik dubbel zeker weet dat mijn manier correct is?
Wanneer ik in een terminal xfce4-mixer intyp dan start dezelfde volume-regelaar als wat ik opstart op de door mij eerder aangegeven manier.

Offline maantje

• Lid
volume control
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/18, 20:47:39 »
beste corvus kan jij mij vertellen hoe ik een screendump moet maken kan ik je laten zien dat bij mij niet de mixer zelf opstart maar een keuze menutje waarin ik kan vertellen welke dingen ik afgebeeld wil hebben om te regelen??

(hiermee kan ik dus bepalen welke regelingen er in de mixer afgebeeld worden mischien dat er een verschil is omdat ik de engelse 6.06 versie draai en jij een andere?? ben benieuwd!!!!

btw de methode van ron werkt, heel raar omdat ik dan wel gelijk de mixer krijg!!

iemand suggesties want roep liever aan onder applications!!

iemand ideeen??

volume control
« Reactie #10 Gepost op: 2006/12/18, 23:17:41 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Maar wacht ik weet al wat je bedoelt!
Links in het paneel  zit ook een volume regelaar/aanduider, daar zit ook de koppeling naar de xfce4-mixer bij.

Klik maar eens links op het koppelingetje naast het rechtopstaande balkje waar de volume in wordt aangegeven.
Ik had het in mijn vorige post over deze optie.

Heb jij een volumeregelaar in je paneel???

volume control
« Reactie #11 Gepost op: 2006/12/18, 23:24:22 »
Hier een standaard screenshot van Xubuntu (edgy)

het volumeregelaartje zit helaas rechts bij de label "courtesy of OSDir.com"
Je ziet links naast de tijd/klokweergave een verticaal bakje, gelijk links ernaast zit er in Edgy een snelkoppeling, dat gelijk xfce4-mixer opent.

volume control
« Reactie #12 Gepost op: 2006/12/18, 23:25:42 »
dat balkje laat overigens op een grafische wijze de volumeweergave zien.

volume control
« Reactie #13 Gepost op: 2006/12/18, 23:31:13 »
weet je hoe je een screenshot maakt!? rechtermuiknopklik op je paneel, kies "Nieuw item toevoegen" en daar in de lijst kies je voor "Screenshot".
( STel dat je geen volumeweergave in je paneel hebt) In dezelfde lijst kun je overigens ook "Volumeregelaar"(= xfce4-mixer) selecteren.

Offline maantje

• Lid
volume control
« Reactie #14 Gepost op: 2006/12/20, 19:06:04 »
beste corvus, alles is duidelijk voor mij geworden jij draait edgy ik een versie eerder!!