Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost! probleem met startpagina  (gelezen 1278 keer)

Offline jabuca

• Lid
Opgelost! probleem met startpagina
« Gepost op: 2010/09/22, 07:47:38 »
Hallo allemaal.

Vanaf mei jl. werk ik met Ubuntu 10.04, en echte problemen heb ik niet ondervonden, elke week haal ik de updates binnen. Maar sinds een maand, na het binnenhalen van updates, start hij op met een blanco tekstpagina van Openoffice. Ik weet niet hoe ik dit moet herstellen zodat hij weer opstart met Google. De keyring verwijderd; geen effect; een nieuwe startpagina ingevoegd bij voorkeuren van Firefox; geen effect. Weet een van jullie hoe ik dit kan herstellen?

Vr.gr. jabuca
« Laatst bewerkt op: 2010/09/24, 07:20:35 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline jan11000

• Lid
Re: probleem met startpagina
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/22, 08:44:45 »
Verwijder firefox eens.
Dan zoek in je home map, naar .firefox .mozilla(zijn verborgen mappen), verwijder alles wat met firefox te maken heeft.
Dan firefox weer installeren.

Door de mappen leeg te maken verwijder je ook je favorieten, dus eerst een backup maken.

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/22, 09:11:34 »
Bedankt Jan voor jou reactie, ik ben nu op mijn werk, vanavond gelijk even proberen, en de uitkomst meldt ik dan hier.

Vr.gr. jabuca

« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/22, 14:03:15 »
Of hij staat bij systeem/voorkeuren/opstarttoepassingen!Zoja,even vinkje weg halen......
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/22, 18:58:43 »
Hallo Jan en Lowlands.

Ik heb jullie raad opgevolgd, en Firefox verwijderd, nadien alle mappen van firefox en opnieuw geinstalleerd.
Nadien opnieuw opgestart, en prompt wordt er weer begonnen met een blanco tekstpagina van Openoffice.

toch vriendelijk bedankt voor het meedenken.

Vr.gr. jabuca

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/22, 19:43:04 »
........ sinds een maand, na het binnenhalen van updates, start hij op met een blanco tekstpagina van Openoffice.

Kijk eens bij menu Systeem, Voorkeuren, Opstart-toepassingen, tabblad Opties....... staat daar misschien een vinkje bij 'Automatisch actieve toepassing onthouden bij uitloggen'? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een keer uitgelogd terwijl OpenOffice nog open stond en start Ubuntu dus iedere keer met OO.o geopend. Vinkje verwijderen en het moet opgelost zijn.

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/23, 07:14:34 »
Bedankt Mikkel.

Ben nu op mijn werk, maar vanavond gelijk even uitproberen, en ik laat het hier wel weten.

Vr.gr. jabuca

Offline jabuca

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/23, 12:54:39 »
Hallo Mikkel.

Jou raad helemaal opgevolgd, er stond niets aangevinkt, en ik klikte een keer op het onderliggende stuk (nu onthouden etc)  ik had verder niets opgestart. En dit heeft wel geholpen, mijn (kleine) probleem is opgelost!!

Mikkel, vriendelijk bedankt, en de rest ook allemaal voor het meedenken!!!

Vr.gr. jabuca

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/23, 16:32:55 »
........ er stond niets aangevinkt, en ik klikte een keer op het onderliggende stuk (nu onthouden etc)  ik had verder niets opgestart. En dit heeft wel geholpen, mijn (kleine) probleem is opgelost!!

Software..... je blijft je verbazen. =D  Maar in ieder geval mooi dat je van die verkeerde startpagina af bent. ^-^