Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: muziek van linux pc op nokia telefoon zetten  (gelezen 5879 keer)

muziek van linux pc op nokia telefoon zetten
« Gepost op: 2010/08/24, 16:19:30 »
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag en ben echt n noob,dus wie helpt me..

ik heb een linux pc,met ubuntu 10.04 erop,en een nokia n97 mini,waar ik graag muziek op wil zetten.
probleem is,dat dit niet lukt.
ik kan wel de cd rippen in de pc,en verder kan ik niets,ook als de telefoon via usb is aangesloten en ik kies massa opslag kan ik niks doen.
mis ik hier iets,of heb ik een programma niet?
wie kan me helpen,want ik zou graag muziek op mijn telefoon hebben!!
alvast bedankt.

Offline TonH

• Promotieteam
Re: muziek van linux pc op nokia telefoon zetten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/24, 23:22:17 »
Met massa opslag moet die als externe schijf herkend worden. Soms ligt het aan de telefoon. Heb je die al een keer uit en weer aangezet?

« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/25, 09:11:47 »
ja dat heb ik al vaak geprobeerd,maar er gebeurt niks..ook hebben we een nokia 6500 slide en daar lukt het ook niet mee.
het lijkt wel of ik op de een of andere manier een handeling mis ofzo..
ik kies voor massa opslag op de telefoon en vanaf daar loopt t spaak.

Offline TonH

• Promotieteam
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/25, 09:54:42 »
Kun je dan wel een normale USB stick gebruiken. Ik heb het net nog even gecontroleerd en mijn E71 wordt direct gelezen.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/25, 10:47:10 »
ik heb nog geen usb stick geprobeerd,dus weet helaas niet of dit werkt(heb de pc nog niet zo heel lang)
en we gebruiken 2 verschillende usb kabels,en doen t beide niet,maar we hebben ze wel altijd voorin de pc dus gaan zeker proberen om het achterin te plaatsen,en hopen dat dit werkt.
het gekke is dat ik wel fotoś over kan zetten,en dat is ook het enige.

is er iets te vinden over hoe ik de muziek kan overzetten?(heb ik nog een ander programma nodig op pc of telefoon misschien?ik gebruik rythymbox en muziek kan ik wel kopieren binnen de pc.

wel bedankt al voor jullie reacties!

Offline TonH

• Promotieteam
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/25, 11:36:00 »
Als je hem als massa opslag aansluit dan wordt die net als een USB stick getoond en kun je gewoon via Nautilus MP3 bestanden overzetten. Zo doe ik het ook altijd, dit is net zo als onder windows. Ook daar gebruik ik hiervoor PC suite niet, met massa opslag gaat het veel sneller.
Hoe zet je trouwens de foto's dan over als de verbinding niet lijkt te lukken? Via de Nokia?

« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/25, 13:08:38 »
dankjullie wel!ik ga nautilus zowieso vandaag proberen(ik laat weten of het gelukt is),want inderdaad kom ik met pc suite nergens.

en de fotoś lukken wel,omdat als ik de telefoon met usb aansluit hij gelijk op d epc aangeeft dat er een fotocamera gedetecteerd is,en kan ik via f-spot importeren.
met massa opslag geeft hij niks aan,maar misschien als ik nautilus gebruik wel..

bedankt voor het helpen van een niet veel van computers afwetende vrouw!

Offline TonH

• Promotieteam
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/25, 16:56:09 »
Zie je dan niet een icoontje op de desktop verschijnen als hij is aangesloten.. Hoe kan Fspot anders de foto's zien. Nautilus is de 'verkenner' van linux die is standaard al geinstalleerd. Als je het icoontje op de desktop ziet, dubbelklikken.

« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/25, 17:07:05 »
ik krijg nu voor het eerst op mijn bureaublad mijn geheugenkaart van mn telefoon te zien..met een icoontje erop en als ik die aanklik krijg ik allerlei submenuś zoals data,private,videoś etc..maar ik krijg verder niks. ik kan wel kiezen in rythmbox voor bestand importeren maar kan de muziek nergens in kwijt.

« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/25, 17:15:03 »
Staat er een mapje Music? Dan kun je gewoon daarnaar muziekbestanden copy-pasten.
Zie je in Rhythmbox bij apparaten niets staan van xGB Bestandsysteem?

« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/25, 17:22:11 »
ik heb t voor elkaar gekregen dat ik muziek in het mapje muziek kan zetten,maar op mn telefoon is t niet te vinden..

« Reactie #11 Gepost op: 2010/08/25, 17:37:26 »
en uiteindelijk ook in mn telefoon gevonden,maar als ik het wil openen dan staat er bestandstype niet ondersteund.ik krijg  al de nummers met een .ogg erachter.

« Reactie #12 Gepost op: 2010/08/25, 18:06:36 »
Op vele telefoons word .ogg niet ondersteund, maar enkel .mp3 (wat heel jammer is)

Offline TonH

• Promotieteam
« Reactie #13 Gepost op: 2010/08/25, 21:37:18 »
Er is een speler op Symbian die het wel ondersteund, ik zal kijken of ik hem kan vinden.
Zoek eens op ogg player, die kan ze afspelen. Die is gratis.
Er is ook nog een commerciële spelen LCG Jukebox.
http://www.lonelycatgames.com/?app=lcgjukebox
« Laatst bewerkt op: 2010/08/25, 21:42:21 door TonH »

« Reactie #14 Gepost op: 2010/08/26, 10:20:40 »
is zeker heel jammer,dat .ogg niet wordt ondersteund.ben ook niet echt een fan van symbian.
maar ik ga de website zeker even uitproberen,bedankt voor je advies!

« Reactie #15 Gepost op: 2010/08/26, 10:51:04 »
in de specs http://www.gsmarena.com/nokia_n97_mini-2921.php
Citaat
- MP3/WMA/WAV/eAAC+ music player
- WMV/RealVideo/MP4 video player
.ogg zal dus niet lukken, tenzij je de theora-codecs op Symbian kunt installeren. (dat weet ik niet, geen ervaring met Symbian)

« Reactie #16 Gepost op: 2010/08/26, 18:45:41 »
ja, het is zeker heel jammer,heb ik eindelijk wat op mn mobiel kunnen krijgen,is t dus .ogg.
maar ik geef niet op,blijf doorzoekn,jammer alleen dat niet alles zo makkelijk samen te koppelen is!
bedankt voor je advies.

« Reactie #17 Gepost op: 2010/09/08, 21:13:29 »
.ogg is toch een oud Sony-bestandsformaat?
Het valt volgens mij om te zetten met het programma dat vroeger bij de Sony walkmans geleverd werd, ik weet alleen niet meer hoe dat programma heet.
Er zijn absoluut programma's te vinden waarmee je .ogg kan omzetten naar .mp3
Maar dat omzetten moet dan wel op je computer gebeuren, niet op je mobiel.

een oud programma is:
 dbPowerAmp
Of http://download.cnet.com/Free-Mp3-Wma-Ogg-Converter/3000-2140_4-10793572.html

Sorry, het zijn wel Window-programma's. Maar oude, dus ze zullen wel onder Wine werken

Nog meer gevonden:
A nice programme that may help you is Soundconverter. It is available in the repositories.
en:
lame
gstreamer0.8-lame
liblame0
moeten ook geïnstalleerd worden.

Gewoon even googlen met zoekopdracht .ogg naar .mp3 ubuntu
Daar vind je heel veel (engelstalig) advies.
succes,
Marianne

« Reactie #18 Gepost op: 2010/09/09, 00:10:54 »
@Marian: Waarom zo moelijk doen met Wine en Google als je .ogg ook gewoon met Mobile Media Converter (ja, voor Linux) of WinFF (ja, ook voor Linux) kunt omzetten?

« Reactie #19 Gepost op: 2010/09/18, 16:24:29 »
A nice programme that may help you is Soundconverter. It is available in the repositories.
en:
lame
gstreamer0.8-lame
liblame0
moeten ook geïnstalleerd worden.

Gewoon even googlen met zoekopdracht .ogg naar .mp3 ubuntu

@Vistaus wat hierboven staat is toch gewoon Ubuntu?