Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu one: probleempje met mappen.  (gelezen 431 keer)

ubuntu one: probleempje met mappen.
« Gepost op: 2010/09/06, 19:43:01 »
Beste Mede Ubuntu-ers,

Ik zit wat te spelen met Ubuntu One (gebruik het nog niet echt, wel heel af en toe). Maar als ik een map aanmaak in mijn homemap en die deel synchroniseer, dan sluit het nautilusscherm soms plotseling (ik klik op synchroniseren met ubuntu one, en boem, scherm dicht). Ik heb zelfs gehad dat mijn thema "omviel" oid, iig was alles opeens grijs met grote lelijke knoppen... Uit en weer inloggen verhelpt dat. Ben er nog niet achter hoe het te reproduceren is, ik krijg het niet nog een keer voor elkaar...

Ander dingetje is dat als ik een map deel en die delete, hij op de server wel blijft staan. Voor files is er een delete optie via de webpagina, maar voor mappen niet.

En vroeger had ik nog dat als ik een map aanmaakte, deelde synchroniseerde., verwijderde en een nieuwe aanmaakte met dezelfde naam, dat de nieuwe ook gelijk gedeeld was. Dat probeerde ik nu te reproduceren maar is blijkbaar opgelost. (ik was nog zo handig geweest geen mapnaam in te stellen, waardoor "nieuwe map" automatisch gesynchroniseerd werd met ubuntu one.) Maar het bugreport daarvan ziet er nog hetzelfde uit als toen ik het invulde...

Gelukkig gaat het wel goed als ik gewoon een bestand in m'n Ubuntu one map gooi, dat wordt dan gedeeld en als ik het waar dan ook verwijder dan is het ook weg van alle computers. En het synchroniseren gaat nu ook gewoon met fatsoenlijke snelheid (toen ik het net uitprobeerde ging dat erg traag. Misschien omdat er veel mensen heb aan het proberen waren)

Verder vind ik Ubuntu One best mooi hoor, het gaat me er niet om te klagen. Meer dat ik me afvraag: moet ik hier nou een bugreport over invullen? Want dan moet ik het zo goed mogelijk zien te omschrijven (in 't Engels, in hoeverre dat lukt, zie dat linkje) en erbij zetten hoe te reproduceren etc. Wil ik best doen, maar is het wel een bug, of ligt het ergens aan mijn PC? Of zelfs Err: ID10T of Err:PEBKAC? (wanneer zit het probleem nou eens tussen muis en stoel of touchpad en stoel? Dat terzijde)

Hebben meer mensen dit? Is het nieuwigheid?