Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Menubalk in Evolution is weg  (gelezen 1050 keer)

[OPGELOST] Menubalk in Evolution is weg
« Gepost op: 2010/08/29, 13:43:13 »
dag allemaal,
Ik heb een netbookje met Ubuntu en daar ben ik heel tevreden mee.
Nu las ik in de volgende Ubuntu versie overgestapt zou worden naar Thunderbird en dat lijkt me helemaal fijn. Dus ben ik alvast aan het backuppen geslagen.
Tot ik er opeens achter kwam dat de menubalk van Evolution weg is... ik kan geen accounts meer bekijken of wijzigen, het beeld niet meer aanpassen. Niks.
Ik kan me voorstellen dat de menubalk door het kleine beeldschermpje moest verdwijnen, maar waar vind ik het weer terug? Of zijn er sneltoetsen waarmee je bij de menu's kunt komen?
Het zal wel heel simpel zijn, maar met ALT+E of ALT+B gebeurt er niets.
Weet iemand raad?
groet,
Marianne
« Laatst bewerkt op: 2010/08/29, 17:42:34 door MarianTiel »

Offline Mikkel

• Lid
Re: Menubalk in Evolution is weg
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/29, 15:15:08 »
Misschien is dit nóg simpeler gedacht =D, maar staat er in menu Beeld misschien een optie om die menubalk wel/niet te tonen?

« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/29, 15:53:55 »
Joh, ik zou reuze blij zijn als ik menu Beeld weer zag! Want dan zag ik de rest ook...

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/29, 16:30:45 »
Joh, ik zou reuze blij zijn als ik menu Beeld weer zag! Want dan zag ik de rest ook...

Ow... goochem van me, even niet aan gedacht. O0  Was dus inderdaad té simpel gedacht van me. XD

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/29, 16:58:34 »
Het is al een oud topic, maar heb je iets aan wat er hier http://art.ubuntuforums.org/showthread.php?p=6583971 gepost wordt? Compiz uitschakelen (mocht je dat gebruiken), of wat in het laatste bericht staat: het 'Global menu' deïnstalleren? (Geen idee wat dat is, eerlijk gezegd.)

« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/29, 17:41:15 »
hoi Mikkel,
dit was dé truc! Het "Global menu" is een applet die je aan je Paneel kunt toevoegen.
En nu ik hem weg heb gehaald staat het menu van Evolution gewoon weer daar waar het hoort. Dank je wel

Offline Mikkel

• Lid
Re: [OPGELOST] Menubalk in Evolution is weg
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/29, 19:17:40 »
Ben blij dat ik 'dé truc' toch nog tevoorschijn heb kunnen toveren na m'n allereerste 'té simpele' oplossing. ;)