Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Vncviewer geen bewegend beeld.  (gelezen 609 keer)

Offline joop13

• Lid
(Opgelost) Vncviewer geen bewegend beeld.
« Gepost op: 2010/09/02, 17:16:53 »
Ik heb op mijn hoofdcomputer nu 10.04 en op mijn laptop (nog) 8.04. Toen ik op beide computers 8.04 had kon ik leuk werken vanaf de laptop op de hoofdcomputer via vncviewer. Nu krijg ik wel verbinding met de hoofdcomputer via vncviewer alleen is de hoofdcomputer nu een stilstaand plaatje. Waar ik wel wat kan aanklikken en dat wordt ook wel opgestart alleen kan ik dat vanaf mijn laptop niet zien. Alleen als ik vncviewer afsluit en weer opstart dan zie ik wat er gebeurd is op de hoofdcomputer. Nou en dat werkt dus niet....

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Ligt het, bijvoorbeeld, aan het feit dat vncviewer niet goed communiceert met vinagre??
« Laatst bewerkt op: 2010/09/02, 18:27:13 door joop13 »
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Vncviewer geen bewegend beeld.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/02, 18:11:28 »
Als de desktop effecten in gebruik zijn, komt dit probleem vaak voor.
Kijk dus eerst even of die aan staan, en zet ze uit.

Offline joop13

• Lid
Re: Vncviewer geen bewegend beeld.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/02, 18:21:57 »
Dank je wel, die staan inderdaad aan. Ik zal ze eens uitzetten om het effect te zien.

Maar bij, op beide computers, 8.04 deed dat probleem zich niet voor terwijl de desktopeffecten bij beiden aan stond.

En inderdaad, het werkt weer door op de hoofdcomputer de effecten uit te zetten. Dank je wel, Johan
« Laatst bewerkt op: 2010/09/02, 18:28:06 door joop13 »
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,