Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Nautilus F3 Extra paneel  (gelezen 1099 keer)

Offline BaukeP

• Lid
OPGELOST Nautilus F3 Extra paneel
« Gepost op: 2010/08/21, 18:14:15 »
Hallo,

De vraag is simpel: Ik wil nautilus default laten starten met 2 vensters en ik krijg het niet voor elkaar

Wie weet de truc?

Bauke

« Laatst bewerkt op: 2010/08/26, 12:52:44 door BaukeP »

Offline n00buntu

• Lid
Re: Nautilus F3 Extra paneel
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/21, 18:55:29 »
Zover ik weet: Geen trucks, en is (voorlopig) ook niet te doen.

Ik had het ook graag zo willen gebruiken, maar kennelijk willen de ontwikkelaars er niet aan. Nautilus is geen 'dual pane filemanager', schijnt bij hun de consensus te zijn...

Zie ook: Bug #515057 in Nautilus: 'does not remember the adjustments of extra pane' en op Bugzilla: Bug #608431 - does not remember the adjustments of extra pane.

Phr3ak

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/21, 19:07:41 »
Een scriptje schrijven, en die aan een toets(combinatie) hangen, is dat geen optie ?  ???

Offline n00buntu

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/21, 20:55:05 »
Een scriptje schrijven, en die aan een toets(combinatie) hangen, is dat geen optie ?  ???
Daar heb je de toets F3 dan toch al voor...?

Offline rja

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/21, 22:35:42 »
Ik gebruik gewoon Krusader.

Met Nautilus heb ik wel meer problemen, ik kan rustig koffie halen, wanneer ik een directory met veel files en directory's open.

Offline BaukeP

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/26, 12:52:21 »
Bedankt vvor de reacties.

Ik gebruik voorlopig F3 wel. Krusader is voor mij (ik wil nu Gnome) geen optie.
Ik heb KDE een tijd geleden uitgebreid geprobeerd en Gnome bevalt mij beter. (Linux = Choice!)

M.i. wordt met een scriptje bedoeld, dat Nautilus dit als eerste bij het opstarten uitvoert. Dan is F3 niet meer nodig. Ben alleen niet zo handig in nautilus scripts.

Bauke