Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost)Eigen achtergronden verdwijnen steeds.  (gelezen 4741 keer)

(Opgelost)Eigen achtergronden verdwijnen steeds.
« Gepost op: 2010/08/25, 21:50:05 »
Hallo!
Als ik klik in het bureaublad en kies voor werkbladachtergrond wijzigen,dan gaat alles goed,zowel met slepen als met knop toevoegen.Als ik echter terug kom na afsluiten van de pc en echt de voeding er af,zijn de eigen achtergronden (jpg) weer verdwenen!Ik kan me herinneren dat ik dat lang geleden ook had,en toen was er een oplossing,maar die weet ik niet meer.Weet iemand die oplossing??
« Laatst bewerkt op: 2010/08/25, 23:22:02 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Eigen achtergronden verdwijnen steeds.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/25, 21:51:44 »
Bureaubladachtergrond is alleen maar een snelkoppeling naar de foto. De foto zelf moet dus een vaste plek hebben op je harde schijf.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/25, 21:53:30 »
zoals pjotr zegt is het inderdaad een snelkoppelink , en ik denk dat het op een parti staat die je ook in windows gebruikt (zoiets als data)
het beste is de afbeelding ergens in je eigen home map te zetten

« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/25, 21:56:49 »
Ik heb er ook last van dat sommige achtergronden pas geladen worden als de partitie/schijf waarop ze staan is aangesloten, wat bij mij nooit gebeurt als ik hem opstart. Misschien dat daar je probleem in zit? Mijn tip is dan ook om de afbeelding in de standaard 'afbeeldingen' map te plaatsen, die zou hij geloof ik altijd wel zien.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/25, 21:58:20 »
Mijn tip is dan ook om de afbeelding in de standaard 'afbeeldingen' map te plaatsen (in de persoonlijke map van de gebruiker)

Prima tip.  :)

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/25, 22:30:36 »
een leuke testje is;
- plaats een foto op het bureaublad.
- klik met rechtermuistoets op bureaublad en open werkbladachtergrond openen.
- kopier foto op bureaublad naar het geopende venster.
- sluit venster.

bureaublad heeft het plaatje zoals de foto.

- verplaats nu de foto van bureaublad naar een andere omgeving, bv map afbeeldingen.

bureaublad achtergrond zal veranderen.

inderdaad het is dus een snelkoppeling.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt