Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GLib-WARNING **: getpwuid_r(): failed due to unknown user id (0)  (gelezen 1496 keer)

Offline wowo

• Lid
Op mijn Dell Inspiron 510M met Ubuntu 10.04 krijg ik sinds de afgelopen update af en toe opstartproblemen.
De ene keer start hij normaal op, maar de andere keer stopt hij nog voor het flash- en inlogscherm met de melding:
GLib-WARNING **: getpwuid_r(): failed due to unknown user id (0)
Als ik hem dan weer uitzet en weer opnieuw opstart gaat het meestal weer goed.
Heb in launchpad gelezen dat meerdere mensen hier last van hebben, waarvan zeer velen met een Dell laptop.
Weet misschien hier iemand, wat er aan de hand kan zijn?
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

Offline petervs

• Lid
Re: GLib-WARNING **: getpwuid_r(): failed due to unknown user id (0)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/28, 08:55:23 »
Hier hetzelfde sinds gisteren op een toshiba laptop.
Ubuntu MATE 16.04

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/28, 09:32:07 »
Hallo

Ik zie dat op meerdere hardware voorbij komen, oa. op een Asus 1001px en ook wat oudere
P4 mobo's. Soms nadat je een eerste installatie net hebt afgerond en herstart en soms
geheel willekeurig, eens in de 30 keer opstarten of zo. Er zijn ook al vroege meldingen
over dit fenomeen nog van voor de laatste updates.
Wel kan ik hem met alt+sysrq en dan S U B toetsen netjes afsluiten, dus de kernel hangt
niet.
Op launchpad tal van meldingen met tal van 'oplossingen' die voor sommigen soulaas bieden.
Geen degelijke oplossing of patch of update tot op heden die het probleem echt oplost.
(tenminste heb ik nog niet gezien)

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline wowo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/28, 16:19:26 »
Op mijn Dell Inspiron 510M met Ubuntu 10.04 krijg ik sinds de afgelopen update af en toe opstartproblemen.
De ene keer start hij normaal op, maar de andere keer stopt hij nog voor het flash- en inlogscherm met de melding:
GLib-WARNING **: getpwuid_r(): failed due to unknown user id (0)
Als ik hem dan weer uitzet en weer opnieuw opstart gaat het meestal weer goed.
Heb in launchpad gelezen dat meerdere mensen hier last van hebben, waarvan zeer velen met een Dell laptop.
Weet misschien hier iemand, wat er aan de hand kan zijn?

Gelukkig heb ik er al heel lang geen last meer van, maar dat ben ik vergeten te melden.
Ik heb er zelf niet iets speciaals aan gedaan. Het was opeens opgelost, waarschijnlijk na de vele updates.
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome