Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: enkel geluid van een programma per keer?  (gelezen 1229 keer)

enkel geluid van een programma per keer?
« Gepost op: 2010/08/06, 20:41:07 »
mijn moeder heeft nu al een tijdje kubuntu en dat behavalt prima, er is echter een nogal vervelend probleem.
als ze een video kijkt in VLC en iemand zecht iets op MSN dan geeft KMess een geluidje ter berichtgeving dat iemand iets zij, of online kwam.
maar zodra dat gebeurd, is het geluid van VLC ineens weg.

ik heb hier zelf geen last van en ook geen idee waar het door komt, ik hoop dat iemand anders het wel weet.

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: enkel geluid van een programma per keer?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/09, 13:45:48 »
BUMP, niemand? het is nogal vervelend.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/09, 17:04:36 »
Het staat me bij dat 2 of 3 versies terug van Ubuntu er een probleem was wanneer meerdere bronnen de geluidskaart wilden gebruiken.
Dat is met updates opgelost en in de latere versies geen probleem meer.

Of dit in jouw geval met KDE hetzelfde betreft geen idee maar lijkt er wel op.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/09, 17:08:42 »
ik heb hier zelf geen last van en ook geen idee waar het door komt, ik hoop dat iemand anders het wel weet.

Hoe bedoel je dat jij er geen last van hebt?

Ben jij een andere gebruiker op dezelfde PC die je moeder ook gebruikt of heb jij een eigen PC met dezelfde Ubuntu
versie geïnstalleerd als op de PC van je moeder?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/10, 08:32:51 »

Hoe bedoel je dat jij er geen last van hebt?

Ben jij een andere gebruiker op dezelfde PC die je moeder ook gebruikt of heb jij een eigen PC met dezelfde Ubuntu
versie geïnstalleerd als op de PC van je moeder?
andere PC, zelfde versie.

@dave denk niet dat het het zelfde is, ik het de selfde versie van Kubuntu, dus normaal zou ik er ook last van hebben als er een update voor moet komen.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/17, 10:14:43 »
BUMP, iemand een idee?
ook als het wel is dat twee processen hem willen gebruiken is het dit keer niet op gelost met een update.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/17, 10:36:09 »
Ik dacht dat het pakket pulseaudio (wat iedereen verafschuwd) dit goed zou moeten ondersteunen. Is dit pakket geinstalleerd, en maken beide VLC en KMess gebruik van pulseaudio?

PulseAudio is a sound server, a background process accepting sound input from one or more sources (processes or capture devices) and redirecting it to one or more sinks (sound cards, remote network PulseAudio servers, or other processes).

Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/17, 11:07:56 »
ik zal even kijken.

« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/20, 08:53:38 »
ik heb even gekeken, PulseAudio geinstalleerd, want dat was hij nog niet, maar ik kan hem niet kiezen voor geluids uitvoer.

overigen, zal ik vanmiddag even lspci uitvoeren om mijn moeders computer, om wat meer info over de geluidskaart te kunnen geven.
is i.i.g. een Intel HDA kaartje, maar ik weet niet welke serie (en er zijn er nogal wat dus...)