Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Vreemd account in Mozilla Thunderbird.  (gelezen 6653 keer)

Offline KeesS

• Lid
[Opgelost] Vreemd account in Mozilla Thunderbird.
« Gepost op: 2010/08/10, 22:33:00 »
I.v.m mijn overstap naar een andere provider, moest ik in Mozilla Thunderbird een nieuw e-mailaccount maken.
Hierbij is iets fout gegaan.
Ik heb, onbedoeld, in mijn nieuwe account bij Ziggo nog een ander account:
<nobody in Local Folders> erbij gekregen of gemaakt.(zie hieronder)

dit staat tussen mijn mappen en hierdoor heb ik de mappen:
<Postvak in>, <Concepten>, <Verzonden> en <Prullenbak> dubbel.

In het bovenste <Postvak in> staan de laatste ontvangen berichten en in het onderste <Postvak in> staan al de berichten uit mijn oude account.

Vraag:
Hoe krijg ik dat verkeerde account <nobody in Local Folders> weg zonder mijn berichten kwijt te raken?
En hoe krijg ik alle berichten weer bij elkaar in één <Postvak in>?

Bij de instellingen van een account is het (voor mij) niet mogelijk om <nobody in Local Folders> als account te verwijderen.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/11, 23:14:35 door KeesS »
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Offline ivo

• Lid
Re: Vreemd account in Mozilla Thunderbird.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/10, 22:38:02 »
Je kunt met de muis e-mails selecteren in een map en die dan verslepen naar een andere map.

En onder "Edit" -> "Account settings" (sorry, ik weet niet hoe dat in TB in het NL heet, Bewerk -> gebruikers ofzo?)
zie je daar die Nobody niet?

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline KeesS

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/10, 23:32:51 »
Je kunt met de muis e-mails selecteren in een map en die dan verslepen naar een andere map.
Ik heb alle berichten uit het  "bovenste" <Postvak in> naar het "onderste" <Postvak in> gesleept.
Hetzelfde heb ik gedaan met de berichten in de mappen <Verzonden>.
Nu zijn de mappen boven <nobody on Local Folders> leeg.

Kan ik die mappen nu zonder bezwaar verwijderen en komen nieuwe berichten dan voortaan in de overgebleven map <Postvak in> terecht?

Citaat van: ivo
En onder "Edit" -> "Account settings" (sorry, ik weet niet hoe dat in TB in het NL heet, Bewerk -> gebruikers ofzo?)
Daar moet ik nog eens op studeren; tot nu toe wil dat niet lukken.
Bij <Account-instellingen> zie ik de map/of het account wél, maar ik kan het met <Account-akties> niet verwijderen.
VrGr,.....KeesS

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/11, 11:59:09 »
Citaat
Daar moet ik nog eens op studeren; tot nu toe wil dat niet lukken.
Bij <Account-instellingen> zie ik de map/of het account wél, maar ik kan het met <Account-akties> niet verwijderen.

Heb je met de muis dan wel het account Nobody geselecteerd?
Want als je dat niet doet kun je "verwijder account" niet aanklikken onder "account akties"
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline KeesS

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/11, 15:28:38 »
Open Thunderbird, ga naar bewerken>accountinstellingen
Staat daar ook de nobody bij, verwijder deze daar dan.
Zoals je in het plaatje in mijn openingsbericht kunt zien, staat daar: "nobody on Local Folders"
(Ik heb dat aangeklikt ofwel geselekteerd)

Onderaan staat onder "Accountacties":

E-mailaccount toevoegen   (in het zwart)
Andere account toevoegen     (in het zwart)

-------------------------------------------------------
Als standaard instellen      (in grijs, dus niet werkend)
Account verwijderen         (ook in grijs, dus verwijderen is niet mogelijk)

Citaat van: femke98
De locale mappen die er ook staan, kunnen niet weggehaald worden.

Bedoel je ; de lokale mappen MOGEN niet weggehaald worden?
Het KAN namelijk wel, want mappen die niet meer nodig zijn, heb ik al leeggemaakt en verwijderd.

Het probleem is dat ik het account  "nobody on Local Folders" niet kan verwijderen en dat ik daardoor een aantal mappen dubbel heb (zie afbeelding boven)
« Laatst bewerkt op: 2010/08/11, 15:32:03 door KeesS »
VrGr,.....KeesS

« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/11, 16:29:29 »
Het probleem is dat ik het account  "nobody on Local Folders" niet kan verwijderen en dat ik daardoor een aantal mappen dubbel heb (zie afbeelding boven)
Als je Accountinstellingen open hebt en je selecteert die nobody (enz.), wat zie je dan rechts? Staat daar iets als 'Dit is een speciale account. Er zijn geen identiteiten mee verbonden.'? Zo ja, dan kan je volgens mij gewoon de naam veranderen in Lokale mappen. Die mappenverzameling is bruikbaar als je mail van alle accounts die je hebt op dezelfde plaats wilt bewaren.

Ik heb ervaren dat het heel makkelijk is om bij het aanmaken van een nieuwe account in Thunderbird met een extra stel mappen te worden opgezadeld. Die weer kwijtraken is niet moeilijk, maar wel even puzzelen.
Selecteer eerst eens (in Accountinstellingen) de Serverinstellingen van je @ziggo-account. Klik dan op Geavanceerd en kies Globaal Postvak IN (onder Lokale mappen).
Ga dan naar Kopieën & mappen en kies bij alle vier de items (Verzonden, Concepten, Archieven en Sjablonen) voor Map "<item>" in: Lokale mappen.
Kijk dan nog even onder Ongewenste berichten of daar iets is aangevinkt en verander dat zonodig ook in map "Ongewenst" in: Lokale mappen.

Als dat allemaal goed is ingesteld en je herstart Thunderbird, zouden alleen de Lokale mappen moeten zijn overgebleven.

Je kunt indien gewenst ook overal kiezen voor de overeenkomstige map van die ziggo-account, zodat Lokale mappen overal uit het plaatje verdwijnt, maar ik denk niet dat je die verzameling lokale mappen daarmee wegkrijgt (nooit geprobeerd...).

Offline Dave

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/11, 16:54:25 »

Vraag:
Hoe krijg ik dat verkeerde account <nobody in Local Folders> weg zonder mijn berichten kwijt te raken?
En hoe krijg ik alle berichten weer bij elkaar in één <Postvak in>?

Bij de instellingen van een account is het (voor mij) niet mogelijk om <nobody in Local Folders> als account te verwijderen.

Ja altijd vervelend als zelfs software je al op waarde weet in te schatten.
Dat je het niet kunt verwijderen zal zijn omdat er geen ander standaard account nog is.

Offline KeesS

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/11, 18:18:41 »
Als je Accountinstellingen open hebt en je selecteert die nobody (enz.), wat zie je dan rechts? Staat daar iets als 'Dit is een speciale account. Er zijn geen identiteiten mee verbonden.'? Zo ja, dan kan je volgens mij gewoon de naam veranderen in Lokale mappen. Die mappenverzameling is bruikbaar als je mail van alle accounts die je hebt op dezelfde plaats wilt bewaren.

Ik heb ervaren dat het heel makkelijk is om bij het aanmaken van een nieuwe account in Thunderbird met een extra stel mappen te worden opgezadeld. Die weer kwijtraken is niet moeilijk, maar wel even puzzelen.
Selecteer eerst eens (in Accountinstellingen) de Serverinstellingen van je @ziggo-account. Klik dan op Geavanceerd en kies Globaal Postvak IN (onder Lokale mappen).

Tot zover heb ik het uitgevoerd,maar nu verschijnt het volgende schermpje:

en dan wordt de zaak (te)ingewikkeld voor mij.
Ik durf niet op <Ok> te drukken, want ik begrijp niet wat hier allemaal staat en kan de gevolgen niet overzien.
Mag ik hier op <Ok> drukken en doorgaan met het hier onderstaande, of moet ik eerst allerlei mappen kopiëeren? 

Citaat van: grizzler
Ga dan naar Kopieën & mappen en kies bij alle vier de items (Verzonden, Concepten, Archieven en Sjablonen) voor Map "<item>" in: Lokale mappen.
Kijk dan nog even onder Ongewenste berichten of daar iets is aangevinkt en verander dat zonodig ook in map "Ongewenst" in: Lokale mappen.

Als dat allemaal goed is ingesteld en je herstart Thunderbird, zouden alleen de Lokale mappen moeten zijn overgebleven.

Je kunt indien gewenst ook overal kiezen voor de overeenkomstige map van die ziggo-account, zodat Lokale mappen overal uit het plaatje verdwijnt, maar ik denk niet dat je die verzameling lokale mappen daarmee wegkrijgt (nooit geprobeerd...).
VrGr,.....KeesS

« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/11, 22:55:17 »
Tot zover heb ik het uitgevoerd,maar nu verschijnt het volgende schermpje:

<knip schermpje>

en dan wordt de zaak (te)ingewikkeld voor mij.
Ik durf niet op <Ok> te drukken, want ik begrijp niet wat hier allemaal staat en kan de gevolgen niet overzien.
Mag ik hier op <Ok> drukken en doorgaan met het hier onderstaande, of moet ik eerst allerlei mappen kopiëeren?  

Volgens mij heb je dit al gedaan. Wat daar staat, is dat je, als je mail voor deze account (je ziggo-account dus) voortaan wilt omleiden naar de inbox van Lokale mappen, je niet meer bij al opgeslagen mail in de inbox van die ziggo-account kunt. Maar daar staat toch niets meer in? Ik had uit eerdere postings begrepen dat je alles daaruit al naar de inbox onder Lokale mappen had verplaatst. Vandaar dat ik daar niet meer op in ben gegaan. Mocht dat niet kloppen, dan moet je voordat je in dat schermpje op OK klikt, alles naar de juiste mappen in Lokale mappen verplaatsen (dat is in feite ook wat in dat schermpje staat).
Over mailfilters heb je ook niets geschreven, dus ik heb aangenomen dat je die ook niet hebt ingesteld.

Maak anders eerst even een kopie van de map .thunderbird in je home-map. Dan kan je altijd helemaal opnieuw beginnen als er iets verkeerd gaat.
« Laatst bewerkt op: 2010/08/11, 22:59:19 door grizzler »

Offline KeesS

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/11, 23:13:49 »
grizzler;

je bent geweldig!!!!!!!!!!!!het is gelukt. :-*
Ik heb al mijn mappen en berichten weer zoals het hoort en op de juiste plaats.
Geweldig bedankt; ook de anderen die meegedacht en geholpen hebben!!
VrGr,.....KeesS

Offline ivo

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/11, 23:25:06 »
grizzler;

je bent geweldig!!!!!!!!!!!!het is gelukt. :-*
Ik heb al mijn mappen en berichten weer zoals het hoort en op de juiste plaats.
Geweldig bedankt; ook de anderen die meegedacht en geholpen hebben!!

Fijn dat we je hebben kunnen helpen Kees. Soms duurt het even voordat alle partijen
precies doorhebben waarover het gaat. Kennelijk was dat hier ook zo'n beetje het geval.
Op naar de volgende uitdaging!  =D