Het probleem is dat ik het account "nobody on Local Folders" niet kan verwijderen en dat ik daardoor een aantal mappen dubbel heb (zie afbeelding boven)
Als je
Accountinstellingen open hebt en je selecteert die
nobody (enz.), wat zie je dan rechts? Staat daar iets als 'Dit is een speciale account. Er zijn geen identiteiten mee verbonden.'? Zo ja, dan kan je volgens mij gewoon de naam veranderen in
Lokale mappen. Die mappenverzameling is bruikbaar als je mail van alle accounts die je hebt op dezelfde plaats wilt bewaren.
Ik heb ervaren dat het heel makkelijk is om bij het aanmaken van een nieuwe account in Thunderbird met een extra stel mappen te worden opgezadeld. Die weer kwijtraken is niet moeilijk, maar wel even puzzelen.
Selecteer eerst eens (in
Accountinstellingen) de
Serverinstellingen van je @ziggo-account. Klik dan op
Geavanceerd en kies
Globaal Postvak IN (onder Lokale mappen).
Ga dan naar
Kopieën & mappen en kies bij alle vier de items (Verzonden, Concepten, Archieven en Sjablonen) voor
Map "<item>" in: Lokale mappen.
Kijk dan nog even onder
Ongewenste berichten of daar iets is aangevinkt en verander dat zonodig ook in
map "Ongewenst" in: Lokale mappen.
Als dat allemaal goed is ingesteld en je herstart Thunderbird, zouden alleen de
Lokale mappen moeten zijn overgebleven.
Je kunt indien gewenst ook overal kiezen voor de overeenkomstige map van die ziggo-account, zodat
Lokale mappen overal uit het plaatje verdwijnt, maar ik denk niet dat je die verzameling lokale mappen daarmee wegkrijgt (nooit geprobeerd...).