Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: welke applicatie ? status wijziging ( waterschade e.d. )  (gelezen 607 keer)

Offline psilin

• Lid
welke applicatie ? status wijziging ( waterschade e.d. )
« Gepost op: 2010/08/06, 22:58:15 »
Aangezien hier continue een linux bakje staat te draaien, en ik de behoefte heb om geïnformeerd te worden als er bepaalde gebeurtenissen gebeuren in/rondom mijn huis, ben ik opzoek naar een manier om een externe hardware trigger ( contact sluiten of contact openen ), er automatische een mailtje wordt verzonden.

Ik heb uiteraard mister google gebruikt, maar in heb ongetwijfeld niet goed gezocht. Ik heb nog niets kunnen vinden, en dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen.

PS: ik draai een server only versie, dus text based.

Re: welke applicatie ? status wijziging ( waterschade e.d. )
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/07, 02:57:14 »
Volgens mij bekijk je het iets te makkelijk. Zo'n dingen worden volgens mij geregeld met domotica. Dit is een systeem dat elektrische signalen naar een computer stuurt en omgekeerd. Dit is volgens mij niet even op te zetten.

Correct me if I'm wrong, ik weet het er ook het fijne niet van af. Het is maar een gedachte. :)