Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie op emachines G725 - Emachines Recovery Management  (gelezen 2551 keer)

Offline mp

• Lid
Ik heb net een dual-boot installatie op bovenstaande laptop gedaan. Als ik ubuntu boot gaat alles goed (behalve wireless - maar dat is voor later). Als ik echter Windows boot krijg ik Emachines Recovery Management die vraagt om alles naar fabriekswaarden te herstellen (of fabriekswaarden te herstellen + backup maken). Dat wil ik natuurlijk helemaal niet. Ik kan ook afsluiten klikken, dan herstart mijn computer en kom ik in Grub terecht.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Mijn vrouw vermoordt me als windows eraf moet. :-)

Edit: Heb per ongeluk in Software & Configuratie gepost - kan iemand dit aub naar Installatie verplaatsen?
« Laatst bewerkt op: 2010/08/05, 12:27:09 door mp »

Offline Roc.am

• Lid
Re: installatie op emachines G725 - Emachines Recovery Management
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/05, 12:38:43 »
Hallo mp,

Als het goed is staat er ook een opstart mogelijkheid voor de herstel modus van win op te starten in grub.
Als je deze mogelijkheid kiest zal windows wel opstarten.
Het grub menu zou je volgens onderstaande link kunnen aanpassen:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen#TOC-Verwijder-de-herstelpartitie-uit-he
Zie rechter kolom.

- Roc

Offline mp

• Lid
Re: installatie op emachines G725 - Emachines Recovery Management
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/05, 12:42:39 »
Hartelijk bedankt, dat is het probleem inderdaad.

Hierbij meld ik wel een bug in grub: hij keert de naamgeving van recovery en windows om. Als ik windows start krijg ik recovery, als ik recovery start krijg ik windows. Ik weet niet of dit al gemeld is.