Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Knipperende cursor na installatie Ubuntu Netbook  (gelezen 1259 keer)

Offline DaPale

• Lid
Knipperende cursor na installatie Ubuntu Netbook
« Gepost op: 2010/05/07, 10:51:52 »
Hallo,

Ik heb op de netbook van een collega Ubuntu 10.4 Netbook edition geïnstalleerd. Na de installatie zie ik alleen een knipperende cursor. Het probleem is bekend en ook de oplossing, maar de oplossing uitvoeren lukt niet. De tekst zegt het volgende:

Works very well with UNR 9.10 however got/had some small issues: * After installing booting hangs. Solved by using noacpi option temporarily. Solved definitively by updating to latest kernel. * Mic only works with some file formats (recording). Does not work with Cheese. * Wireless network (BCM4312) only works with proprietary STA drivers.

Vraag: Hoe kom ik in het menu om noacpi optie mee te geven tijdens het booten? Met Esc zie ik niets.

De url van de tekst is overigens: https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupport/Machines/Netbooks#Packard%20Bell%20dot%20sr.NL/305

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Knipperende cursor na installatie Ubuntu Netbook
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/07, 11:45:23 »
Probeer dit eens:
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Geen-beeld

Helpen beide methoden niet, probeer dan eens noacpi in plaats van nomodeset bij de tweede methode.

Mogelijk wordt dit al opgelost door de eerste updates van 10.04, trouwens.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/07, 11:51:09 »
Citaat
Vraag: Hoe kom ik in het menu om noacpi optie mee te geven tijdens het booten? Met Esc zie ik niets.
.
Bovendien is het in 10.04 niet Esc, maar de linker Shift-toets blijvend indrukken bij het booten  ;)

Oeps, de link van Pjotr geeft dat al aan, maar beter twee keer dan niet vermeld hé.  :D
« Laatst bewerkt op: 2010/05/07, 11:52:51 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline JaRa

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/22, 20:44:10 »
Vandaag alles geprobeerd, maar helaas.
Installatie 10.04 LTS UNR ging goed. Alles werkte echter na de update start hij niet meer op.
Zelfs de oude kernel wil niet meer opstarten.
De rescue mode blijft hangen na ata4: DUMMY melding.

Wie kan mij verder helpen???

Alvast bedankt!