Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Partitie verwijderen (Windows XP)  (gelezen 3359 keer)

Partitie verwijderen (Windows XP)
« Gepost op: 2010/07/20, 17:24:56 »
Hallo allemaal,

Graag wil ik Windows XP verwijderen van mijn computer. Nu weet ik alleen niet hoe ik de partitie van Windows XP kan herkennen.

De volgende partities worden aangegeven:

Volumen:

1.    21GB NTFS > partitietype > HPFS/NTFS (0 x 07)
2.    19GB uitgebreid > partitietype > W95 Extd (LBA) (0 x 0f)
3.    15 GB FAT > partitietype > HPFS/NTFS (0 x 07)

Wie kan mij vertellen welke partitie ik moet verwijderen zodat ik Windows XP verwijder?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp  :)

Groeten Tomatito
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: Partitie verwijderen (Windows XP)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/20, 17:26:11 »
Ik vermoed dat partitie 1 WinXP is, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Kun je niet de partitie aankoppelen, en de inhoud ervan bekijken?

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/20, 17:39:11 »
Win XP gebruikt altijd NTFS, dus het lijkt mij idd logisch dat het partitie 1 is.
Maar die andere 2 zou ik niet weten. Een FAT en een lijkt wel win 95 partitie...
Maar wat lekensteyn al zegt, probeer ze eens te mounten in Uby, misschien levert dat wat info op.

Offline Roc.am

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/20, 17:45:32 »
Je zou met windows de partitie waar windows op staat kunnen labelen met de naam windows (of als dat met de systeemschijf niet gaat de andere twee met een andere naam).
Dan kun je aan de schijf naam zijn welke de juiste is.

Groeten

Roc

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/20, 20:14:09 »
Windows XP kiest niet altijd NTFS, misschien de laatste versies, maar als die XP er al wat langer opstaat kan het ook FAT32 zijn. Of als die door iemand handmatig erop gezet is, kan het zijn dat die dus voor FAT32 heeft gekozen.
Partitie 2 geeft gewoon aan dat dat een extended partitie is, dus een uitgebreide partitie waarvan de 3de partitie deel uitmaakt en de eerste partitie is op die extended partitie. Er kunnen dus in principe meerdere partities daarin staan maar in jouw geval dus maar in en dat is de 3de.
Dit laatste normaal gezien toch. Maar het kan ook zijn dat die 3de partities nog een aparte partitie is maar dat kan ik niet van hieruit zien.

Je zou dus met de LiveCd van ubuntu eens gebruik kunnen maken van gParted. Via Systeem>Beheer>Partitiemanager en daarvan een screenshot maken en hier even posten. (Eerst uploaden naar een upload-site en dan de link in je bericht posten).
« Laatst bewerkt op: 2010/07/21, 10:37:47 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/21, 01:19:46 »
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en hulp (!). Ik merk dat ik wel tijd nodig heb om alles rustig eens uit te proberen. Loop geregeld vast om later toch weer wat verder te komen en Ubuntu wat beter te snappen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten Tomatito.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)