Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Data recovery voor VOB film files zoals VOB, etc.  (gelezen 904 keer)

Offline John K

• Lid
Data recovery voor VOB film files zoals VOB, etc.
« Gepost op: 2010/07/19, 12:02:03 »
Ik zoek data recovery software voor filmfiles zoals VOB etc. 'Gelukkig' is de disc Fat32 geformateerd. Heeft iemand een tip?

Groeten John K

Re: Data recovery voor VOB film files zoals VOB, etc.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/19, 14:28:25 »
Hier staan er wat http://linuxappfinder.com/backupandrecovery/recovery waarvan een aantal in Synaptic zitten. Met dank aan Joop905
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline John K

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/19, 14:45:58 »
Bedankt voor je info. Een zeer bruikbare link. Ik heb deze ook al gedownload 'ubuntu-rescue-remix-10-04.iso'.

Het probleem is echter al opgelost, op Vista is de map wel zichtbaar maar de bestanden erin niet (paniek!), terwijl wanneer ik dezelfde disk aankoppel onder Ubuntu de map MET de bestanden verschijnt!!!???

Wat zo'n probleem kan veroorzaken weet ik niet, maar het heeft me wel tenminste een paar uur van mijn tijd (en van mijn leven) gekost.

Groeten John K

« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/19, 14:51:48 »
Ik denk dat vista de recovery bestanden niet kan lezen van Ubuntu/Linux. Er zijn wel programma's verkrijgbaar op internet om Linux bestanden uit te lezen op Windows.

Offline John K

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/19, 15:08:40 »
Ik denk dat vista de recovery bestanden niet kan lezen van Ubuntu/Linux. Er zijn wel programma's verkrijgbaar op internet om Linux bestanden uit te lezen op Windows.

Nee dat is het niet. Ik heb nog geen recoversoftware op de disk losgelaten. Vista geeft een map met backups met filmbestanden aan als lege map, terwijl onder Ubuntu de map gewoon alle bestanden laat zien en openen, dit terwijl de disk in NTFS is geformateerd.

Ik heb de bestanden enige tijd terug in Ubuntu van de ene (Fat32) schijf gebackupt met Grsync naar deze NTFS schijf. Misschien dat Vista daar moeite mee heeft??

Groeten John K

« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/19, 15:32:45 »
Welke extensie hebben de bestanden?

Offline John K

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/19, 15:53:34 »
Foto en film bestandsextenties zoals mpeg, vob, avi, projectbestanden etc.

« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/19, 15:58:21 »
Vreemd. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar ik heb dan ook geen Vista. Anders kon ik het even uit proberen. Misschien dat iemand anders op het forum het weet?