Opgelost...
Enfin, ik bots wel aan tegen het feit dat sommige leerlingen later zijn gekomen en dat de files voor één klas over de zeven mappen NIET altijd dezelfde lengte hebben en dat bovendien er dus "indringers" tussen zitten, waardoor bvb leerling 15 uit klas X in map 1 niet meer overeenkomt met leerling 15 uit klas X in map 2, maar daar 16 is, terwijl de nieuwe 15 iemand anders is dan die in map 1...
zucht.... en het idee was nog wel zo goed....
Goed, in de veronderstelling dat die ideale toestand WEL zou bestaan doet het volgende scriptje het werk. Ik heb voor de test slechts twee mappen genomen ipv zeven, maar dat is een kwestie van regeltjes bijvoegen in de eerste lus en van een langere reeks inputfiles in de tweede lus.
Ik heb in de hoofdmap lege tekstbestanden aangemaakt die ik KLAS_A.pdf KLAS_B.pdf enzovoort heb genoemd. In die hoofdmap staat ook het scriptje. In de twee (was bedoeld voor zeven) submappen die beginnen met "Definitief" staan telkens die 21 klassen, in de submap "pages" komen de individuele bladzijden per leerling en in de submap "out" komen de samengestelde pdf-en per leerling.
Omdat ik een wisselend aantal leerlingen per klas heb, en hij "end" niet als aantal wilde pakken, heb ik de bovengrens 20 genomen. Dat geeft dan wel foutmeldingen vanaf dat de leerlingen uitgeput (sic) zijn, maar levert verder geen problemen op, vermits hij niets schrijft...
for f in *.pdf
do
echo "$f"
pdftk Definitief_1_Eerste_Periode/$f burst output pages/"$f""_P1_leerling_"%d
pdftk Definitief_2_Tweede_Periode/$f burst output pages/"$f""_P2_leerling_"%d
for i in {1..20}
do
pdftk pages/"$f"_P1_leerling_"$i" pages/"$f"_P2_leerling_"$i" cat output out/"$f""_""$i""_jaar.pdf"
done
done