Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VLC en Moonlight voor RTL  (gelezen 1071 keer)

Offline cors

• Lid
VLC en Moonlight voor RTL
« Gepost op: 2010/07/15, 22:53:30 »
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 dagen Ubuntu 10.04 64 bit op me laptop geïnstalleerd, tot nu toe bevalt het me prima ik moet soms nog wel eens wat dingen uit puzzelen, maar het meeste lukt me wel.

Maar nu heb ik het volgende probleem:

Als ik op rtl gemist wil kijken, dan opent die geen moonlight, want dat herkent die niet(is wel geïnstalleerd), maar opent die vlc als ik op de play knop klik. Als vlc is geopent buffert die de uitzending en start de uitzending, maar dan zie ik niet wat ik moet zien maar dan zie ik balken en dan weer vierkanten kleuren. En dan is het weer weg en dan komt het weer, maar ik zie niet wat ik moet zien. (Uitzendinggemist doet het wel gewoon via VLC en ook via Moonlight (silverligth).

Alvast bedankt,
Cors

Ps. Nederlands is niet mijn sterkste punt

Offline Willy4

• Lid
Re: VLC en Moonlight voor RTL
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/15, 23:02:50 »
RTL gemist is een beetje een drama waarover om de haverklap een topic wordt geopend; Sommige stroompjes werken wel, sommige niet. Programma's die vanwege de rechten alleen in Nederland bekeken mogen worden en daarom DRM hebben, werken niet omdat Moonlight (nog?) geen DRM ondersteund en Moonlight wordt niet herkend omdat het niet gelijk op gaat met Silverlight. RTL werkt met Silverlight 4 terwijl Moonlight niet verder komt dan Silverlight 3.

Edit; Die rare versprokkelde beelden die je dus te zien krijgt in VLC (of in een andere media-player), dat is dus die DRM.

« Laatst bewerkt op: 2010/07/15, 23:13:35 door Willy2 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline cors

• Lid
Re: VLC en Moonlight voor RTL
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/17, 13:57:59 »
Hallo,

Ok, dus er is geen oplossing voor het wordt dus wachten op moonlight4.

bedankt voor je reactie,
Cors