Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Jsymphonic en Ubuntu 10.04 werken niet samen?  (gelezen 673 keer)

Offline Rodin

• Lid
[OPGELOST] Jsymphonic en Ubuntu 10.04 werken niet samen?
« Gepost op: 2010/07/11, 15:28:33 »
Hallo,

Ik heb al eindeloos gezocht, maar niet gevonden.

Ik heb een Sony NW-HD5 Walkman (MP3 speler, 3e generatie), die ingericht is met Jsymphonic. Dat werkt werkelijk fantastisch op mijn oude computer ingericht met Xubuntu 9.10 en Sun Java JRE 1.6.0_20 en werkt even fantastisch onder Windows.
Mijn nieuwe computer, die onder Windows draaide, heb ik inmiddels dual bootable ingericht met Ubuntu 10.04.
Onder Ubuntu werkt het echter niet. Ik kan natuurlijk onder Windows werken en op mijn oude computer onder Xubuntu, maar het is de bedoeling, dat mijn oude computer eruit gaat en op termijn, als ik alles onder Ubuntu werkend kan krijgen, ook Windows eruit gaat. (Xubuntu was bedoeld om wat van Linux te leren en dat bevalt prima).

Als ik Jsymphonic opstart (met OpenJDK 6 Runtime) dan krijg ik de melding, dat hij de Omgaudio map niet kan vinden (daar staat alle muziek in) en dat waarschijnlijk het device path verkeerd is (wat overigens niet zo is) en rechtsonder geeft hij de melding dat mijn device niet gemount is. En daar snap ik al helemaal niets van, want hij start het applet op vanaf de speler. Die is ook op het bureaublad zichtbaar en in bestandsbeheer.

Eerst dacht ik dat het aan OpenJDK lag en heb dat gedeïnstalleerd en daarvoor in de plaats Sun Java JRE geïnstalleerd, maar toen startte hij zelfs het applet niet meer op. Dus heb ik Sun Java JRE maar weer gedeïnstalleerd en OpenJDK weer geïnstalleerd.
Maar helaas de meldingen blijven hetzelfde.

Heeft iemand een idee?

Rodin

Het bleek dat onder UBUNTU 10.04 (Lucid Lynx) JSymphonic naar het devicepath zoekt via de /home directory. Dat doet hij onder Windows en onder Xubuntu 9.10 (Karmic Koala) niet. In het voorkeurenscherm heb ik dat aan kunnen passen naar /media/1234-5678. Daarna vindt hij de OMGAUDIO map wel.

Rodin
« Laatst bewerkt op: 2010/07/14, 15:38:02 door Rodin »