Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 10.04 bevriest  (gelezen 1494 keer)

Offline ganske71

• Lid
ubuntu 10.04 bevriest
« Gepost op: 2010/06/23, 20:28:32 »
hallo,

heb onlangs een 10.04 installatie gedaan en nu blijkt mijn systeem op willekeurige momenten vast te lopen (inclusief muis en keyboard)
Niets helpt behalve computer afzetten en terug opzetten ( en dat is niet handig)  :-[

bij versie 9 enzoveel heb ik dit probleem nooit gehad

heeft er nog iemand dit probleem gehad, en hoe heb je het opgelost?

cheers
ganske71

Re: ubuntu 10.04 bevriest
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/23, 20:46:35 »
Kan je de logs hier posten van rond het moment van de bevriezing van je systeem?

De logboeken kan je vinden via "Systeem/beheer/logboekweergave"

Een overzicht van de hardware in je computer is ook wel gewenst.

Wat we nodig hebben:

Processor type
Hoeveelheid RAM geheugen (evt snelheid van het geheugen)
Grafische kaart type

dit kan je vinden met het programma hardware info. Dit programma kan je installeren via het Ubuntu software centrum. Gebruik de zoekterm "hardware info". Selecteer dan het pakket "Systeem profilering en prestaties".
Het programma open je via toepassingen/systeemgereedschap/system profiler en benchmark

Open het tabblad summary. Daar zie je de meest belangrijke gegevens van je systeem.

openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline ivo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/23, 21:56:48 »
hallo,

heb onlangs een 10.04 installatie gedaan en nu blijkt mijn systeem op willekeurige momenten vast te lopen (inclusief muis en keyboard)
Niets helpt behalve computer afzetten en terug opzetten ( en dat is niet handig)  :-[

bij versie 9 enzoveel heb ik dit probleem nooit gehad

heeft er nog iemand dit probleem gehad, en hoe heb je het opgelost?

cheers
ganske71

Zeer recent is dit topic geplaatst, misschien zijn er overeenkomsten waaruit kan blijken wat er loos is?

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/vreemde-systeem-crash-ubuntu-10-04/
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline ganske71

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/24, 13:51:19 »
bedankt voor de reactie,
als beginneling gebruik ik voor ubuntu een oud machientje, nl intel pentium 4, 1.5 Ghz, 509 MB en een Nvidea NV5m64 kaartje

welke logboeken heb je nodig?
die van net voor de vries is zeer moeilijk, omdat ik nooit weet wanneer het net gaat vastlopen
eraan geraken tijdens de vries, gaat niet want dan werkt noch het keyboard of de muis
enkel de logboeken van na de heropstart is mogelijk, maar er staan er zoveel

cheers
ganske71

« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/24, 14:58:14 »
Om te beginnen de log van Xorg.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/05, 15:26:42 »
@ganske

Heb jij nog steeds last van die Freezes? Ik heb er een tijdje geen gehad maar heb de pc ook weinig gebruikt. maar vandaag had ik er al weer 2. Heb jij een oplossing er voor gevonden?

\BoudewijnD
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/