Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beste tegenpartij voor "Bureaublad op afstand" / remote desktop /hulp op afstand  (gelezen 4007 keer)

Beste mensen, voor ondersteuning op afstand ben ik op zoek naar de beste klantkant (client) voor
de Bureaublad op Afstand.
Volgens de info van de instellingen kan ik hiermee alleen lokaal delen.

Met tsclient lukt het me niet om op afstand een pc over te nemen.
vncviewer laat het ook afweten.

Vandaar deze vraag.

b.v.d.

peter

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Iets meer info zou handig zijn.

Bedoel je dat je een Windows computer wilt overnemen?
Heb je de server kant al wel goed ingericht? (in het geval van windows; heb je op die Windows Bureaublad op afstand aangevinkt?)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
Zelf doe ik alles met TeamViewer makkelijk en je kunt er alle systemen mee overnemen.
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/teamviewer-voor-linux/ hier op het forum besproken
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Het gaat om twee ubuntu machines, allebei LL.
En ik zou graag geen extraatjes - als teamviewer e.d. - gebruiken.
Gewoon met wat er 'makkelijk' voor handen is.

Maar gezien de ervaringen en de reacties vrees ik dat het
toch teamviewer moet gaan worden.

In ieder geval dank voor de reacties.

VNC moet ook zonder probleem gaan, had ik hier al een poosje lopen (in jaunty, inmiddels niet meer)
Geef eens wat meer info, zoals:
Wat wil je bereiken
Computers in intern netwerk of van buiten bereikbaar
Wat is je huidige probleem, waar gaat het fout etc
Lijkt me sterk dat je het niet werkend kan krijgen.
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Ik snap niet wat mensen zien in VNC. Zelfs over een lokaal netwerk is dit rete traag.

Voor welke oplossing je kunt gaan hangt af van wat je precies wil.

Wil je aanmelden op een computer op afstand. Dan kun je X2Go gebruiken. Deze is redelijk gemakkelijk te configureren (je hebt moet alleen het IP-adres weten) en eventueel een poort openzetten, als je over het internet wil delen.

Wil je meekijken/meehelpen met een gebruiker die al ingelogd is, dan is op dit moment de enige goede optie teamviewer, maar ik hoop dat binnenkort X2Go die functie gaat ondersteunen. Zie: http://blog.x2go.org/

Het voordeel van teamviewer is dat je geen poort hoeft open te zetten. Daarom hoop ik dat empathy ook X2Go gaat ondersteunen er ook geen poorten open gezet hoeven te worden. Lees er meer over en nog meer.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Ik snap niet wat mensen zien in VNC. Zelfs over een lokaal netwerk is dit rete traag.
Daarom zei ik, wat wil je bereiken? Als je, zoals ik toendertijd, een enkele keer een applicatie remote wil starten, werkt dat prima. Wil je de hele dag het gebruiken, tja, dan word je er niet vrolijk van.
Ik denk dat het tijd is dat de TS eens duidelijkheid brengt wat hij wil en waar het fout gaat.
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Wat ik wil is een applicatie die zonder problemen zowel bij windows als bij ubuntu op afstand een pc kan overnemen, beheren. En dan liefst zonder dat ik in de router een firewallpoort moet openzetten.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Ondanks je poging om de vraag te verhelderen, is het mij nog niet helemaal duidelijk wat je precies wil. Die details maken een programma wel/niet geschikt voor jou doel.

Wat willen we weten:
 * Welke OS'en gebruik je als host (computer die je wilt overnemen,beheren)
 * Welke OS'en gebruik ja als client (computer waarmee, de de host bestuurt)
 * Wil je een persoon die op dat moment al ingelogd is meehelpen (desktop-sharing)
 * Wil je de computer kunnen beheren als niemand daar is ingelogd (remote-login)
 * Zitten alle computers in je eigen netwerk, of zitten deze ook daarbuiten

Als je dit rijtje kunt verklaren, dan kunnen we het juiste pakket bepalen

Documentatie Terminal

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Ronnie stelt veel vragen en het lijkt misschien overdreven. Maar dat komt omdat jij niet vanaf het begin erg duidelijk bent. Ik weet nu ook nog steeds niet precies wat je opstelling is en van welke computer je nou wat wilt. Als je Ronnies vragen beantwoord kunnen we je denk ik pas goed helpen.

Het gaat om twee ubuntu machines, allebei LL.

Wat ik wil is een applicatie die zonder problemen zowel bij windows als bij ubuntu op afstand een pc kan overnemen, beheren.

@Ronnie e.a.: Het zijn antwoorden op verschillende vragen. Dus verschillen de antwoorden.
Om het simpel te houden wil ik met een LL Ubuntu een andere LL kunnen beheren. Die pc's staan via internet verbonden en dus niet in een lokaal netwerk. Die andere pc, moet mij minimaal een scherm serveren en is dus de server (host). Waarbij ik met LL de client ben. Ik moet wel de mogelijkheid hebben om een terminalvenster te openen op de host en/of op een andere manier wijzigingen in de configuratie te maken. Het is dus meer dan alleen meekijken.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Als ik het goed begrijp:
  • Welke OS'en gebruik je als host (computer die je wilt overnemen,beheren) Linux/Ubuntu
  • Welke OS'en gebruik ja als client (computer waarmee, de de host bestuurt) Linux/Ubuntu
  • Wil je een persoon die op dat moment al ingelogd is meehelpen (desktop-sharing) Nee
  • Wil je de computer kunnen beheren als niemand daar is ingelogd (remote-login) Ja
  • Zitten alle computers in je eigen netwerk, of zitten deze ook daarbuiten Over Internet

Om dit te doen raad ik zeker http://www.x2go.org/ aan. De server draait op linux systemen, client op linux, windows, mac en sommige mobiele telefoons.
Het is wel nodig om poort 22 (SSH) open te zetten in je router aan de server. Verdere configuratie is niet nodig.

Om in te loggen, heb je het ip en een gebruikersnaam, wachtwoord van de server nodig. Deze instellingen (behalve het wachtwoord) hoef je maar één enkele keer per client in te vullen.

Je kunt ook met keybestanden inloggen (veel veiliger). Zie dit geweldige wiki artikel:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Openssh-server

Documentatie Terminal

Bedankt.
Ik ga het zeker binnenkort eens proberen met x2go.