Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) vraagje over java (opgelost)  (gelezen 6159 keer)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: vraagje over java
« Reactie #25 Gepost op: 2010/06/27, 11:42:41 »
Ik heb het even uitgeprobeerd met JRE i.p.v. OpenJDK, en.... de ontwikkelaar van WebSDR heeft gelijk. In JRE werkt het goed.

Mijn veroordeling van deze webstek was dus voorbarig. Ik wens WebSDR veel succes, want het is een leuk idee.  :)

« Reactie #26 Gepost op: 2010/06/27, 11:50:02 »
Citaat
Dus het ligt aan de IceTea plugin die nu standaard geïnstalleerd wordt?
Is het dan handig om standaard Sun Java te installeren?

Sun Java is nog steeds closed source software voor zover ik weet. Het kan wel meegeleverd worden met de installatie, maar dan kan Canonical claims aan zijn broek krijgen van Oracle, dat momenteel de rechten op Sun Java heeft.

Het beste blijft gewoon om de restricted extra's te installeren, en openjava dan te vervangen door Sun Java.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline MichelP

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2010/06/27, 14:17:08 »
Nog even voor de zekerheid?
Ik heb net ubuntu-restricted-extras binnen gehaald.
Als ik dan bij software verkrijgen Sun Java typ krijg ik de Sun Java plugin en de melding niet geschikt voor AMD64
Ik snap er niks meer van,welke moet ik nu installeren?
Of gewoon van de Java website halen?
2 Quad CPU Q8200 Linux Mint 13 maya

« Reactie #29 Gepost op: 2010/06/27, 14:43:51 »
Als ik dan bij software verkrijgen Sun Java typ krijg ik de Sun Java plugin en de melding niet geschikt voor AMD64

Waarom heb je de 64 bit versie geïnstalleerd? Het geeft meer nadelen dan voordelen (flash, applicaties die beschikbaar zijn, multimedia). Ik gebruik Ubuntu 32 bit op een systeem met 8192 MB RAM geheugen, en heb het volledig beschikbaar, omdat Ubuntu automatisch de PAE versie van de kernel installeert als ubuntu meer dan 3072 MB RAM detecteert bij de installatie.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline MichelP

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2010/06/27, 14:44:31 »
O ik ben zo blij nu. =D
Heb het via synaptic van de link die Asphyxia me gaf precies gedaan.
Zat uiteraard weer helemaal in de spanning of het nu wel zou lukken.
Aan gekomen op de pagina was het een yes,laag cpu gebruik en werkt voortreffelijk.
Windows hoef ik nu niet meer te gebruiken gelukkig. 8)

Bedankt allemaal voor het mee denken en tot de volgende keer maar weer. ;)

Offline MichelP

• Lid
(opgelost): vraagje over java(opgelost)
« Reactie #31 Gepost op: 2010/06/27, 14:47:25 »

Waarom heb je de 64 bit versie geïnstalleerd? Het geeft meer nadelen dan voordelen (flash, applicaties die beschikbaar zijn, multimedia). Ik gebruik Ubuntu 32 bit op een systeem met 8192 MB RAM geheugen, en heb het volledig beschikbaar, omdat Ubuntu automatisch de PAE versie van de kernel installeert als ubuntu meer dan 3072 MB RAM detecteert bij de installatie.

Dacht dat dat sneller was Vincent.
Maar het is opgelost en het werkt nu,prachtig. :D

Nog 1x de link misschien vinden meer mensen het leuk om de amateurs te horen kwebbelen zowel in Nederland als in de hele wereld.

http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/
« Laatst bewerkt op: 2010/06/27, 14:49:02 door MichelP »