Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: soundconvertor werkt niet  (gelezen 1359 keer)

soundconvertor werkt niet
« Gepost op: 2008/01/30, 16:50:14 »
Hallo,

Heb een ergerlijk probleem. Ik zou graag m4a converteren naar mp3. Heb wat zitten browsen in het forum en gekozen voor soundconvertor. Na installatie geeft die steeds het volgende probleem indien ik wil converteren...

Gstreamer Error
Gstreamer kwam een algemene stroomfout tegen.
File'liedje.m4a'

Dit doet hij bij alle liedjes en cd's. Dank je bij voorbaat aan diegenen die meedenken

Grtz
G

« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/30, 16:53:09 »
Heb je de benodigde codecs al geïnstalleerd? Kijk eens bij de opties van het programma welke het gebruikt
Installeer zeker lame in de synaptic pakketbeheerder

Offline darko

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/30, 17:04:05 »
Ik heb pas geleden nog m4a geconverteerd naar Mp3 met SoundConverter.

Je moet inderdaad de codec hebben. Volgens mij als je de instructies op de multi-media pagina volgt in documentatie (http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/) komt-ie automatisch mee.

Als je snel resultaat wilt en het gaat om 1 of 2 bestandjes, moet je even zoeken naar een online media converter door deze drie termen in je favoriet zoekmachine in te tikken.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/01, 18:49:00 »
Hi guys,

Inderdaad dit heeft het opgelost...ik had die gstreamer plugins niet!!
Dikke merci
G

Offline rijnsma

• Lid
Re: soundconvertor werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/16, 11:12:16 »
Ik heb al jaren (tot even geleden) veel gemak ondervonden van Sound Converter.
Eenvoudig copy en paste en omzetten maar naar b.v. mp3 of ogg of zie maar; van formaat naar
formaat. Mooi simpel program, wat deed wat het moest doen.
Plotseling doet hij het niet meer. Hij 'slaat vast' er gebeurt niets meer en dan maar afsluiten.
Ook reinstall helpt niet.
De plugins, waarover hierboven wordt gesproken heb ik alle. Maar dat blijkt ook uit, dat het wel
heeft gewerkt hier.

(Andere converters als Sound Konverter deden het hier nooit goed. Ook niet met Lame.
Ik heb het nooit werkend gezien, ook niet in vroegere Ubuntu versies.)

Mijn enige mogelijkheid om op een beetje soepele manier iets te vertalen is nu nog
de MhWaveEdit, die daarvoor best geschikt is, maar ik ben bang, dat als die zou wegvallen
(en dat zie je nog wel eens met al dat voortdurend 'aanpassen' van systemen), het 'vertalen'
naar 'muziekformaten' niet meer kan. B.v. Audacity is ook niet echt geschikt. (Zo ben ik ook
KShowmail al jaren kwijt, wat een perfect programma was voor behandeling van Email op de servers,
maar dat terzijde, het gaat nu over geluid.)

Misschien is er een betere benadering, dan die ik nu heb beoefend.
Kan iemand mij verder helpen?  ???

Ondertussen heb, voor als het converteren niet meer op normale manier kán met Ubuntu,
online converters gevonden. Dus zit ik sowieso niet zonder.
Maar het blijft vreemd. ;)
« Laatst bewerkt op: 2010/06/16, 20:09:27 door rijnsma »