Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) recente documenten verwijderen  (gelezen 2438 keer)

Offline filibus

• Lid
(opgelost) recente documenten verwijderen
« Gepost op: 2008/08/13, 13:58:30 »
Is het mogelijk om de functie recente documenten bij locaties op de werkbalk te verwijderen, danwel niet actief te maken of in ieder geval de lijst te wissen bij het afsluiten van ubuntu.
Omdat ik mijn laptop soms met andere mansen deel vind ik het niet zo'n goed idee dat anderen kunnen zien welke bestanden ik recent heb geopend, danwel welke bestanden zij hebben geopend.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/16, 21:38:09 door filibus »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
recente documenten verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/13, 14:16:36 »
Als je een apart gast-account aanmaakt voor de andere mensen, dan kunnen zij niet zien wat jij geopend hebt.

Je kan ook het lijstje van recente documenten leegmaken, en daarna het verborgen bestand .recently-used.xbel read-only maken.

Offline filibus

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/13, 14:24:56 »
Dat lijkt me wat ik zoek, dank voor de tip, ga ik proberen.
Omdat ik nogal lui ben heb ik maar 1 gebruikers account, en meld ik automatisch aan.
gelukkig moet je voor veel dingen alsnog een password intikken zodat anderen niet al te veel kunnen klooien aan het systeem, maar het blijft zo zo gebruiksvriendelijk mogelijk.(soort van...)

Offline filibus

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/13, 16:52:02 »
helaas lukt het me niet om de rechten van dit bestand te veranderen, als ik het via rechtsklik - eigenschappen doe dan veranderen de rechten meteen weer terug in lezen en schrijven, met sudo nautilus lukt het wel, maar blijven de bestanden gewoon in de lijst opduiken..
wat doe ik verkeerd?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/13, 17:37:56 »
Blijkbaar is dat een bug die al langere tijd in Gnome zit. Dit schijnt wel te werken:
rm .recently-used.xbel
mkdir .recently-used.xbel
Uitvoeren in een terminalvenster.

Offline filibus

• Lid
Re: recente documenten verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/16, 21:37:15 »
Ik was dit topic al weer helemaal vergeten, maar zelfs in 10.04 werkt het nog steeds feilloos.
Bedankt!