Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gezocht: professional die mijn Ubuntu systeem werkend kan krijgen [OPGELOST]  (gelezen 1665 keer)

Offline daigu

• Lid
Het heeft me ooit twee weken gekost om Ubuntu geinstalleerd te krijgen. Sindsdien krijg ik bij elke kernel update een zwart scherm, maar dat niet zo'n issue aangezien ik gewoon een oude versie ben blijven draaien. Maar zelfs dat blijkt nu niet meer te werken. Ben nu aan een stuk door een het rebooten om alle kernels uit te proberen, maar het gaat niet meer goedkomen ben ik bang.

Ik gebruik mijn workstation voor mijn bedrijf. Alles ligt nu stil. Misschien was het dom om niet voor Windows te kiezen, maar dat is nu te laat.

Is er professionele ondersteuning voor Ubuntu? Kan er iemand tegen betaling langskomen om mijn workstation weer in orde te krijgen? Ik woon in Maastricht.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/14, 16:37:45 door daigu »

Offline timosha

• Lid
Re: Gezocht: professional die mijn Ubuntu systeem werkend kan krijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/11, 12:55:39 »
Ik woon ook in Maastricht en ben steunpunt voor Mestreech en omliggende hertogdommen  ;)

EDIT:
Hulp tegen betaling gaat helaas niet, gratis wel.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/11, 13:01:34 door timosha »
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline Dave

• Lid
Re: Gezocht: professional die mijn Ubuntu systeem werkend kan krijgen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/11, 13:17:25 »
och als een bedrijf een donatie aan ubuntu-nl wil doen?   :evil:

Offline daigu

• Lid
Timosha heeft het probleem zojuist (uitermate snel en doeltreffend) opgelost.

Nog even voor het nageslacht: het probleem werd veroorzaakt door mijn grafische driver die een beetje simpel is. Door de laatste update is er in X iets gebroken, en dat is hersteld door in recovery mode (opstarten, bij de grub keuze op ESC drukken en dan naar recovery mode) te kiezen voor optie 4 geloof ik. "Fix iets X-achtigs".

Situatie is nu als voorheen. Een grafische kaart die niet helemaal goed is ingesteld, maar die nog net werkt.

Volgende stap: mirror image maken van mijn harde schijf, en upgraden naar 8.10 (ik draai nu nog 8.04).
8.10 (64 bit desktop) was ooit heel lang geleden mijn eerste keuze, maar ik ben uiteindelijk op 8.04 desktop (i.p.v server) uitgekomen simpelweg omdat dat de enige versie was die werkte.

Offline Dave

• Lid
Indien geen noodzaak zou ik voorlopig nog lekker bij 8.04 blijven.

Naar 8.10? 10.04 is al lang uit!

Offline timosha

• Lid

8.10 is ook al lang uit  :rolleyes:

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline Mikkel

• Lid

En wordt niet meer ondersteund.............. :rolleyes:

Offline timosha

• Lid

De "ondersteuning" van 8.04 heeft het probleem veroorzaakt bij de TS  :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Offline Mikkel

• Lid

De "ondersteuning" van 8.04 heeft het probleem veroorzaakt bij de TS  :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Desondanks is het niet handig om een versie te (willen) installeren die niet meer ondersteund wordt. :rolleyes:  En aangezien daigu nu weet bij wie hij/zij moet zijn als Ubuntu moeilijk doet =D, kan hij/zij dus beter 10.04 installeren, dan een versie die niet meer door (veiligheids)updates wordt ondersteund. Toch.....? :rolleyes: