Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: burg help  (gelezen 966 keer)

burg help
« Gepost op: 2010/06/14, 20:32:20 »
wil graag burg instellen, maar ben niet evht ervaren met ubuntu (helemaal niet) heb het net. hoe stel je een burgt in op kleuter niveau plz... ???

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Re: burg help
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/14, 20:36:50 »
Er is ook een Nederlandse versie, die daarom gebaseerd is:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Burg
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/14, 20:40:40 »

« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/14, 20:52:25 »
ok, maar als ik een bepaalde comment invoeg intaleerd hij het, maar dan komt er een scherm met een leeg veld en daar moet je wat intikken ofzo...

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/14, 22:22:14 »
Ik lees je eerste post nu pas goed door, en zie dat je nog maar net met Ubuntu bezig bent. Misschien is het beter om er nog niet mee te beginnen. Er is een kleine kans aanwezig, dat na het instellen de computer niet meer opstart. Je hebt dan enige ervaring met de terminal nodig om dit weer goed te krijgen.

Naar mijn inziens kun je beter een jaartje wachten, dan heb je zelfs meer ervaring met Ubuntu en is er misschien wel een gemakkelijkere manier (of zit standaard in Ubuntu) om dit te installeren.

Ik wil je hierbij niet ontmoedigen om te experimenteren met Ubuntu, maar doe dit dan alleen op computers die niet noodzakelijk nodig hebt. Zo heb je altijd de tijd om van voor af aan te beginnen.

ok, maar als ik een bepaalde comment invoeg intaleerd hij het, maar dan komt er een scherm met een leeg veld en daar moet je wat intikken ofzo...
Wil je dit toch uitproberen, moeten wij weten om welk commando dit gaat.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal