Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Youtube en tegelijk browsen verloopt problematisch  (gelezen 1551 keer)

Youtube en tegelijk browsen verloopt problematisch
« Gepost op: 2010/06/13, 17:15:54 »
Hallo forum.

Als ik een youtube nummer luister en ik surf tegelijk, dan gebeurd het dat het filmpje grijs wordt en houdt op met spelen. Ik kan gewoon de pagina herladen en dan begint ie overnieuw maar als ik door browse dan kapt ie. Als ik niet tegelijkertijd surf dan is er niks aan de hand. Hoe kan dit? En hoe kan ik dit oplossen?

Danke schön.

Re: Youtube en tegelijk browsen verloopt problematisch
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/13, 17:36:03 »
Gebruik je Ubuntu 64-bits?

« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/13, 18:09:59 »
yess

« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/13, 18:16:54 »
Verwijder het pakket nspluginwrapper. Download vervolgens dit bestand:

http://download.macromedia.com/pub/labs/flashplayer10/libflashplayer-10.0.45.2.linux-x86_64.so.tar.gz

Pak het bestands libflashplayer.so uit in de volgende map: ~/.mozilla/plugins. Weet je niet hoe dit moet, pak libflashplayer.so dan uit naar Locaties -> Persoonlijke map, en open vervolgens een terminal om het volgende uit te voeren:

mkdir .mozilla/plugins
mv libflashplayer.so .mozilla/plugins

Vervolgens beschik je over de 64-bits Flash-player.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/13, 18:33:08 »
Dankjewel Cumulus maar ik krijg dan dit te horen: mkdir: kan map `.mozilla/plugins’ niet aanmaken: Bestand of map bestaat niet

« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/13, 19:39:57 »
Naja ik probeer nu het bestand te plakken in de plugin folder van Mozilla, maar ik heb daar de rechten niet voor en ik weet niet hoe ik in de terminal het bestand kan verplaatsen naar de plugin folder. HELP!

« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/14, 16:40:32 »
Je doet toch echt wat verkeerd. Voer je het commando echt letter voor letter uit? Copy-paste?

Je opent een terminalvenster en voert dan die commando's uit. Niets anders.

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/14, 16:41:34 »
Ja, maar het is wel een geheime map. Vergeet er dus geen sudo voor te zetten.

« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/15, 07:16:47 »
Ja, maar het is wel een geheime map. Vergeet er dus geen sudo voor te zetten.

Eeh, weet je wel waarover het gaat? Dit bestand moet juist in de persoonlijke map geplaatst worden, home/gebruikersnaam/.mozilla/plugins dus.

« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/15, 15:09:58 »
Euhm ik probeerde het gewoon in de window omgeving omdat ik niet weet hoe ik een bestand van de ene in de andere map krijg te kopiëren. Dat mkdir geval werkte niet echt in de terminal. Kan ik ook copy pasten met de goeie rechten als ik gewoon met mijn muis speel? gebruik.

« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/15, 17:39:46 »
Euhm ik probeerde het gewoon in de window omgeving omdat ik niet weet hoe ik een bestand van de ene in de andere map krijg te kopiëren. Dat mkdir geval werkte niet echt in de terminal. Kan ik ook copy pasten met de goeie rechten als ik gewoon met mijn muis speel? gebruik.
Window omgeving? Windows? Wat bedoel je nu precies?  Ik vertel letterlijk hoe je het bestand naar de juiste map kunt verplaatsen, wat valt daar niet aan te begrijpen? Gewoon kopiëren, plakken, uitvoeren.

Doe stap voor stap het volgende. Download het bestand dat ik eerder noemde, en open het. Er opent nu een venster. Selecteer "libflashplayer.so" in dit venster en druk op "uitpakken". Nu krijg je een bestandsvenster te zien, waar je de locatie voor het bestand kunt kiezen. Druk op ctrl+H, er zullen nu veel mappen tevoorschijn komen die normaal onzichtbaar zijn. Open ".mozilla". Druk vervolgens op "Nieuwe map..." en noem die map "plugins". Open de zojuist aangemaakte map, en druk op Uitpakken. Klaar.

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/15, 20:00:46 »
Hij bedoelt met een GUI (Nautilus), niet via de terminal ...
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!