Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] 10.04 grup opstart menu probleem  (gelezen 1127 keer)

Offline ayla

• Lid
[opgelost] 10.04 grup opstart menu probleem
« Gepost op: 2010/06/11, 23:29:51 »
Nieuwe 10.04 ge instald.

Bij de opstart _ boot _ menu verschijnen er zoveeel mogelijkheden zelf van _ disto's _ partities die ik verwijderd heb.

Ik heb in /boot/grub in de menu.lst gekeken echter daar staan vier distro's zonder al de toevoegingen van de verschillende kernels en memtesten etc.
Nu heb ik daarin ook de twee verwijderde distroĊ› verwijderd echter ze blijven nogsteeds vermeld in het boot menu _ bij de opstart.

Ook in /boot/grub/grub-alt.conf  en /boot/grub/grub.conf staat globaal het zelfde als in de menu.lst

Raar raar maar waar! Wie weet raad?

Nog een kleinigheid is dat bij de opstart er een nogal flikkerend groen rauvelig beeld opkomt voor een sec.
Nog een kleinigheid bij het uitschakelen verschijnt Ubuntu veel groter in een andere resolutie in beeld - dat was in het begin vlak na de installatie niet zo.

Groet Alya

« Laatst bewerkt op: 2010/06/12, 12:10:15 door ayla »

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: 10.04 grup opstart menu probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/11, 23:42:11 »
Je verhaal komt op mij over, als een nieuwe installatie over een oude installatie, zonder de oude installatie te verwijderen of te formatteren.
Heb je de partitie wel geformatteerd ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline ayla

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/11, 23:46:51 »
Je verhaal komt op mij over, als een nieuwe installatie over een oude installatie, zonder de oude installatie te verwijderen of te formatteren.
Heb je de partitie wel geformatteerd ?

Dat zou wel zo kunnen zijn wat je zegt - echter ik heb gewoon de instal stappen gevolgd. En daar heb ik volgens mij inderdaad niet gekozen om te formateren omdat ik dacht dat de instal dat zelf wel zou doen.

Citaat
een oude installatie, zonder de oude installatie te verwijderen
Ik neem aan dat Ubuntu dat toch zelf verwijderd wat er nog op de partitie staat, wanneer het zich instald overschrijft het toch zo ie zo de oude installatie.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/11, 23:50:27 door ayla »

Offline Kars

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/12, 08:56:55 »

Ik neem aan dat Ubuntu dat toch zelf verwijderd wat er nog op de partitie staat, wanneer het zich instald overschrijft het toch zo ie zo de oude installatie.

Dat doet gebeurt niet automatisch, in het begin van de installatie wordt gevraagd of je ubuntu wil installeren naast het huidige OS, of dat je ubuntu over de gehele schijf wil installeren met verlies van gegevens, of dat je zelf de partities wil samenstellen waar de OS'en op moeten komen te staan.
Als je voor optie 2 hebt gekozen, dan zal ubuntu eerst je harde schijf leeg halen om vervolgens ubuntu er op te zetten, dit gebeurt dus niet bij de andere opties.

Offline ayla

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/12, 12:09:41 »

Dat doet gebeurt niet automatisch, in het begin van de installatie wordt gevraagd of je ubuntu wil installeren naast het huidige OS, of dat je ubuntu over de gehele schijf wil installeren met verlies van gegevens, of dat je zelf de partities wil samenstellen waar de OS'en op moeten komen te staan.
Als je voor optie 2 hebt gekozen, dan zal ubuntu eerst je harde schijf leeg halen om vervolgens ubuntu er op te zetten, dit gebeurt dus niet bij de andere opties.

Kars en ook John hartelijk dank voor de aanwijzingen.

Citaat
of dat je zelf de partities wil samenstellen waar de OS'en op moeten komen te staan.
dat is wat ik had gedaan en inderdaad zonder de oude install te verwijderen of de partitie te formateren.

Ik heb nu een nieuwe instal gemaakt en bovenstaande stappen wel uitgevoerd en nu werkt alles na behoren.

Groet Ayla