Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird wachtwoord [OPGELOST]  (gelezen 3520 keer)

thunderbird wachtwoord [OPGELOST]
« Gepost op: 2010/06/10, 08:16:40 »
hallo allemaal,

ik heb laats de nieuwe 10.4 kubuntu geïnstalleerd
mijn e-mail adres is met een wachtwoord beveiligt alleen ben ik dat vergeten
ik heb .mozilla-thunderbird gekopieerd (van mijn vorige versie kubuntu) en heb ik het geplaatst in mijn home (van de nieuwe versie)
alleen dan krijg ik de melding dat thunderbird al aanstaat (niet dus) ik heb dus een NIEUW profiel aangemaakt en mijn mail daarnaartoe gekopieerd.
Maar als ik nieuwe mail wil binnenhalen vraagt Thunderbird om een wachtwoord (wat ik dus ben vergeten).

Weet iemand in welk filetje (van mijn oude versie) all mijn instellingen staan zodat ik die kan kopiëren  (of de gegevens kan overtypen) zodat ik mijn mail weer kan binnenhalen?

ik hoop dat iemand het weet.

mvg,
sandermans15
« Laatst bewerkt op: 2010/06/10, 08:37:19 door sandermans15 »

Offline mrGee

• Lid
Re: thunderbird wachtwoord
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/10, 08:27:38 »
Hallo

Dat zou op zich voldoende moeten zijn, ik heb dat bij mijn verhuizing ook zo gedaan.
Maar de nieuwe versie van thunderbird heeft nu een .thunderbird mapje en de
.mozilla-thunderbird is bij mij een link naar dat mapje.

Voor het verhuizen start ik altijd eerst even thunderbird, maar ik negeer even zijn
wizard (of ik vul wat onzin in) Daarna maak ik de net door thunderbird aangemaakte
punt map leeg en zet mijn eigen inhoud daarin. Dit heeft in al mijn verhuiswoede nog
nooit problemen met inloggen veroorzaakt. Zo zie ik meteen of er inderdaad bij nieuwere
versies andere puntmapjes worden gehanteerd.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: thunderbird wachtwoord
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/10, 08:36:52 »
Lol nu werkt ie wel weer ineens XD

hartelijk bedankt voor je snelle antwoord het werkte wel alleen moest ik wel de toegangsrechten veranderen

edit:
Ik heb voor de nieuwe installatie een nieuwe partitie gemaakt van 5 GB en die gemount op me /home zo kan ik als ik weer een nieuwe versie installeer gewoon deze partitie weer mounten op /home en alle configuratie is gedaan (ook de thema's etc.) al je persoonlijke instellingen:D
« Laatst bewerkt op: 2010/06/10, 08:47:07 door sandermans15 »

Offline mrGee

• Lid
Re: thunderbird wachtwoord [OPGELOST]
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/10, 08:41:03 »
Mooi, want zover ik weet staat je wachtwoord niet als plain text in je profiel
dus is ook niet handig op te zoeken.
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: thunderbird wachtwoord [OPGELOST]
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/10, 08:42:30 »
daar was ik ook al bang voor dat is natuurlijk gecodeerd anders was het wel erg makkelijk en slecht beveiligd :p

ps vorige bericht gedit
« Laatst bewerkt op: 2010/06/10, 08:46:48 door sandermans15 »