Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kopieerfout [OPGELOST]  (gelezen 1479 keer)

kopieerfout [OPGELOST]
« Gepost op: 2010/06/01, 09:46:33 »
Ik wil al mijn blue-ray (vakantie) films op een externe HD zetten als veiligheids backup mocht er iets met mijn originele schijven gebeuren. Nu zit er o.a. een bestand in van over de 12 GB met de naam 00000.m2ts (Dit is dus duidelijk het hoofdbestand van de hele film).
Dit bestand kan Ubuntu niet kopieeren want na ca 4 GB krijg ik de melding: bestand te groot>
Weet iemand hiervoor een oplossing als die er al is?
Ieder idee is welkom en thanks bij voorbaat
Ubunturolf
« Laatst bewerkt op: 2010/06/09, 16:21:33 door ubunturolf »
Weinig is IETS, veel soms NIETS
http://www.travelfoto.biz/    óf    http://www.nature.travelfoto.biz

Offline mrGee

• Lid
Re: kopieerfout
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/01, 10:13:29 »
Hallo

Waar kopieer je dat naar toe dan? En wat voor filesysteem zit daar dan op?
Zo kun je geen bestanden groter dan 4 Gb naar een Fat32 partitie schrijven.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline koos4401

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/01, 10:17:01 »
Schijven die "afslaan" nadat er een bestand op is proberen te zetten van meer dan ca. 4 GB zijn geformatteerd in FAT32. FAT32 heeft die bestandsgrootte als natuurlijke grens.
Citaat
Dit bestand kan Ubuntu niet kopiëren want na ca 4 GB krijg ik de melding: bestand te groot>
, maar Windows ook niet!!
Conclusie: anders formatteren, ext3 of ext4 lijkt mij als de schijf voor louter Linux is bedoeld. NTFS kun je ook overwegen voor "gemengd" gebruik.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/09, 16:21:06 »
heb de schijf inmiddels naar EXT 4 geformatteerd en alles werkt naar behoren, dus ook video bestanden van b.v. 10 GiB en meer.
Bedankt voor de tips.
Ubunturolf