Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dual screen en 10.04  (gelezen 1061 keer)

dual screen en 10.04
« Gepost op: 2010/05/03, 09:51:37 »
heb eens gezocht op het forum en internet, maar niets gevonden. Sinds ik een clean-install van 10.04 heb gedaan, werkt de 'dual view' anders. Hiervoor (9.10), gebruikte ik mijn laptop met een extra extern scherm en klikte ik in Nvidia-settings simpelweg 'twinview' aan. Zeer aangenaam. Mijn bureaublad werd gewoon uitgebreid naar het externe scherm. Het (voor mij enige) panel van boven bleef netjes op mijn laptop scherm staan en wanneer ik een venster wilde maximaliseren, deed ie dat alleen in het desbetreffende scherm.

Nu is het panel helemaal verspreid over de twee schermen en als ik een venster wil maximaliseren is dat ook uitgesmeerd over beide schermen. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Voor alle duidelijkheid, wat ik wil is: kunnen schuiven van het ene scherm naar het andere, per scherm maximaliseren en panel op mijn oorspronkelijke laptopscherm.

Alvast bedankt!

JeeCee

• Gast
Re: dual screen en 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/03, 11:10:57 »
Hallo, ik heb hetzelfde probleem...volgens mij gebruik ik verder zelfde instellingen als in de vorige Ubuntu-versie...

« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/03, 11:25:26 »
...volgens mij gebruik ik verder zelfde instellingen als in de vorige Ubuntu-versie...

ik ook.
Ik heb ook eens gekeken op het engelstalige forum en daar heeft nog iemand hetzelfde probleem. Helaas, ook daar nog geen oplossingen (http://ohioloco.ubuntuforums.org/showthread.php?t=1467085)

« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/28, 17:23:18 »
Doordat ik zonet een cleane herinstallatie deed, had ik de nvidia driver nog niet geïnstalleerd. Toch eens via beeldschermen gekeken of ik mijn andere monitor niet al kon aansluiten. En jawel: zowaar bleek dat de oplossing te zijn.

Hierdoor verkeeg ik wat ik wilde: twee schermen met op 1 scherm mijn panelen. Als ik op maximaliseren klikte maximaliseerde een venster binnen 1 enkele monitor.

Maar goed, nu mijn nvidia driver geïnstalleerd is, lukt dit niet meer. Iemand enig idee om dit aan te passen? Is het op zich een optie om de aanbevolen Nvidia driver niet te gebruiken?

« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/28, 17:45:27 »
en misschien ook ineens opgelost: door de meest recente versie van de nvidia driver aan te klikken bekom ik nu toch hetzelfde resulaat.

succes ermee