Hoi (K)Ubuntu'ers,
Helaas is het probleem met Akonadi op het moment van schrijven nog steeds niet opgelost, want ook ik heb dezelfde problemen als velen. Ik zal eens rondneuzen of deze bug wel afdoende is gemeld, want een fix is nog niet voorhanden of vrijgegeven (zover ik weet!) Zo nee, dan dien ik een bugreport in.
Ik ontdekte trouwens wel een workaround voor die foutmelding in Akonadi. Echt "chique" is het niet, maar het werkt wel. Dit loste bij mij die foutmelding over Akonadi op:
- Sluit Kontact helemaal af
- Start vervolgens KAddressbook op (te vinden onder “Programma's --> Kantoortoepassingen” in het kickoff-menu)
- Sluit deze weer helemaal af (met of zonder je er handelingen in hoeft te verrichten)
- Start Kontact weer op
Mocht dit toch niet werken, probeer dan KAddressbook te benaderen vanuit KMail. Sluit KMail daarna weer netjes af, en start Kontact weer op. That should do the trick!
Bij mij begon Akonadi in ieder geval niet meer te "piepen" na deze handeling, en kan ik gedurende mijn uptime onbezorgd aan de slag met Kontact. Het vervelende is dat je bij elke restart dit trucje moet herhalen, mocht je Kontact op willen starten. Nou ja, het zij maar even zo.
Mochten er mensen zijn met een betere oplossing, dan zie ik (en alle anderen met dezelfde problemen) je posting van harte tegemoet hier in het forum bij dit draadje!

Groetjes,
Marqeaux.