Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met touchpad 10.4  (gelezen 1084 keer)

Offline Erik5

• Lid
Problemen met touchpad 10.4
« Gepost op: 2010/05/26, 19:56:46 »
Ik heb problemen met mijn touchpad op mijn laptop. Het is een Hp Pavilion entertainment PC.

Alles draaide perfect, maar plots, (ik heb geen betere verklaring) liet de touchpad het afweten. Ik heb Lucid Lynx dual-boot geïnstalleerd en in Windows werkt hij nog perfect.

Grz. Erik
Free(dom) for life, open-source

Re: Problemen met touchpad 10.4
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/26, 21:05:47 »
Systeem => Voorkeuren =>Muis tabblad touchpad staat alles goed gevinkt?

« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/26, 22:33:39 »
Dit is mss een beetje ingewikkelder dan ruud_noor, maar mss werkt het  ;)

Misschien hier eens kijken: gconf-editor --> Desktop --> Gnome --> peripherals --> touchpad

(Is touchpad_enabled aangevinkt?)
"Free as in freedom"

« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/26, 22:42:48 »
Mijn touchpad laat het tijdens de installatie afweten. Als ik dan een USB muis aansluit kan ik Ubuntu gewoon installeren. Na de reboot doet de touchpad het gewoon en blijft het doen. Is dit probleem tijdens of na installatie?

Offline Erik5

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/28, 19:34:03 »
De touchpad werkt terug na een reboot. Ik heb al gemerkt dat hij het soms gewoon af laat weten. Het lijkt alsof dit op willekeurige basis gebeurd. Al vermoed ik dat ik het werkelijke patroon gewoonweg nog niet gevonden heb.

Groeten Erik
Free(dom) for life, open-source