Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution: maximum aantal geadresseerden  (gelezen 1451 keer)

Offline plek

• Lid
Evolution: maximum aantal geadresseerden
« Gepost op: 2010/04/28, 15:37:13 »
Als ik een e-mail naar 10-tallen geadresseerden stuur, krijg ik een melding dat het aantal ontvangers te groot is, waardoor ik meerdere keren hetzelfde mailtje moet versturen. Daarover heb ik twee vragen.

1. Is het aantal geadresseerden per te verzenden bericht gemaximeerd in Evolution?
2. Kan ik dat maximum ergens wijzigen?

Ik heb in Evolution en op het forum gezocht, maar hierover niets kunnen vinden. Heeft iemand een antwoord (voor Ubuntu 9.04)?

Alvast bedankt. Groet, Peter
« Laatst bewerkt op: 2010/04/28, 15:40:25 door plek »

Re: Evolution: maximum aantal geadresseerden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/28, 17:32:00 »
komt die melding vanuit het programma of misschien van je provider?

Offline Dave

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/28, 17:37:35 »
kan een spam restrictie zijn van de provider.
Bij google staat het op 100 en voor vereniging of zakelijk moet je ontheffing aanvragen.

Offline joop905

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/28, 17:44:32 »
kijk eens in Bewerken-->Voorkeuren-->E-mailvoorkeuren (links) --> Verkort de Aan/CC/BCC-koppen tot  .... (100 adressen)

Grj.

Offline plek

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/08, 15:40:27 »
Dank voor de reacties allen.
@ruud_noor. De melding over teveel geadresseerden kwam van Evolution.
@joop905. Ik had kennelijk in Evolution niet goed genoeg gezocht naar een mogelijk oplossing :-[ Ik heb jouw advies gevolgd, het betreffende vakje aangevinkt en het aantal op het maximum van 100 gezet.

Wat ik niet snap is dat het vakje 'Verkort de Aan/CC/BCC-koppen tot' niet was aangevinkt toen de melding van teveel geadresseerden kwam. Je zou dan verwachten dat het aantal ongelimiteerd is, want niet verkort tot...

Groet, Peter
« Laatst bewerkt op: 2010/05/08, 15:47:12 door plek »

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/08, 16:32:55 »
Geldt dit niet meer voor Evolution 2.28.3?
Daar vind ik die optie niet eens namelijk...

Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

Offline plek

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/18, 21:09:48 »
@Ploffie. Ik heb geen antwoord op jouw vraag. De Evolutionversie bij mij (Ubuntu 9.04) is 2.26.1.

Groet, Peter

Offline daorum

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/18, 21:31:46 »
Net als in Outlook, is er een mogelijkheid om in het adresboek (2.28.3) een Contactlijst te maken. Dit geeft de mogelijkheid om met een druk op de knop al je (voorgeselecteerde) adressen op te nemen in je bericht. Wat ik (nog) niet ken, is het aantal mailadressen die je in de Contactlijst kunt opnemen.

Succes,
daorum
Groeten,
Daorum

Offline plek

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/20, 21:23:08 »
@daorum. Dank voor je antwoord.

Ik heb nog eens naar t maken van een nieuwe Contactlijst gekeken. Het blijkt niet per se nodig alle e-mailadressen die er in moeten komen eerst als apart contact in het adresboek te zetten; je kan ze ook rechtstreeks in de Contactlijst opnemen. Ga ik proberen.

Groet, Peter