Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: No module name pygtk  (gelezen 793 keer)

Offline Dorst

• Lid
No module name pygtk
« Gepost op: 2010/05/18, 21:39:09 »
Zojuist een error op mijn harde schijf (root partitie) overleefd. Alles lijkt nog te werken, behalve Rhythmbox. Uitvoeren in de terminal geeft de melding:

(rhythmbox:7787): Rhythmbox-WARNING **: Could not import pygtk
ImportError: No module named pygtk
Segmentatiefout

Ook mist WICD in de taakbalk (ik heb wel verbinding via wifi). Wicd-client in de terminal geeft:

Traceback (most recent call last):
  File "/usr/share/wicd/wicd-client.py", line 38, in <module>
    import gtk
ImportError: No module named gtk

Als ik op pygtk zoek in Synaptic, zijn python-glade2, python-gnome2, python-gtk2 en libgtk-vnc-1.0-0 geïnstalleerd; ik draai 8.04.
Enig idee hoe ik dit oplos?

Re: No module name pygtk
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/18, 22:09:47 »
Het pakket python-gtk2 zou nochtans het juiste moeten zijn. Probeer deze eens te herinstalleren als ge zegt dat ge problemen hebt gehad.

Offline Dorst

• Lid
Re: No module name pygtk
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/18, 22:36:12 »
Python-gtk2 nogmaals (...) geherinstalleerd, en dit keer ook een reboot. Had ik niet moeten doen, want nu werkt internet niet meer (zowel wifi als met draad; heb nu opgestart met een installatie-cd).
Suggesties hoe ik dit oplos, vooralsnog zonder een clean-install?