Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kopiëren en plakken:  (gelezen 3758 keer)

Offline vragen

• Lid
Kopiëren en plakken:
« Gepost op: 2010/05/15, 10:45:30 »
Beste mensen,

Het kopiëren en plakken van en naar verschillende programma's werkt niet altijd even goed. Zo wilde ik een tekst document vanuit Open Office plakken naar Google Chrome. Als ik dan met de muisknop plakken doe dan komt er vervolgens geen tekst te staan. Soms wil het helpen dat je via een andere programma kopieert en plakt. Hoe kan dit?

Re: Kopiëren en plakken:
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/15, 12:04:49 »
Citaat
Zo wilde ik een tekst document vanuit Open Office plakken naar Google Chrome.

Een tekstdocument "plakken" in een browser? Een browser is geen tekstverwerker, dus ik denk dat dat niet gaat, tenzij je iets anders bedoeld.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline ivo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/16, 16:26:43 »
Tekst kun je uiteraard vanuit een dokument wel in een browser plakken, als dat bijvoorbeeld een invoerveld op een webpagina betreft waar je iets zou kunnen intikken.

Maar goed, laat hem zelf maar komen met wat ie precies van plan is.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline vragen

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/17, 19:06:12 »
Ik had een brief getypt wat mijn klachten waren over een instantie. Maar goed dat doet er even niet toe. Het getypte werk wilde ik vervolgens vanuit Open Office kopiëren naar Google Chrome en inderdaad een invul veld. Vervolgens maar FireFox gestart daar kon ik wel de tekst in plakken. Wat ik ook weleens heb is dat tekst afkomstig uit Evolution Mail rechtstreeks wil kopiëren naar een invoerveld bij FireFox dan werkt het niet. Als ik het dan via een tekstverwerker kopieer en dan van de tekstverwerker weer naar het invoerveld van FireFox werkt het wel. Zijn er meer mensen die zulke rare dingentjes krijgen? Vind het wat omslachtig werken!

Offline karamba

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/17, 20:09:22 »
soms als ik te lang wacht gaat het ook van het klembord af, heel iritant

Offline vragen

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/18, 10:40:55 »
Als ik plaatjes van een website met tekst kopieer naar OpenOffice 3.2 dan worden de plaatjes niet weergegeven. Gebruik ik Abiword daarin het zelfde kopieer dan komen de plaatjes wel te voorschijn. Hoe kan dat?

« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/18, 10:55:57 »
Citaat
Als ik plaatjes van een website met tekst kopieer naar OpenOffice 3.2 dan worden de plaatjes niet weergegeven.

Net geprobeerd, hier werkt het wel, de plaatjes én de tekst worden in OO 3.2 mooi weergegeven.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/18, 11:45:08 »
Zijn er meer mensen die zulke rare dingentjes krijgen? Vind het wat omslachtig werken!

Bij mij valt het op, dat als ik iets kopieer vanuit een applicatie, en deze vervolgens afsluit, en dan elders wil plakken, het gekopieerde stuk tekst gewoon weg is. Blijft de applicatie actief waaruit ik kopieer, dan werkt het wel.
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline karamba

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/18, 17:33:01 »
Bij mij valt het op, dat als ik iets kopieer vanuit een applicatie, en deze vervolgens afsluit, en dan elders wil plakken, het gekopieerde stuk tekst gewoon weg is. Blijft de applicatie actief waaruit ik kopieer, dan werkt het wel.

dat heb ik ook!

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/18, 18:34:08 »
Probeer eens de clipboard manager Glipper.
Ik kan niet zonder.