Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Outlook 2007 PST importen in thunderbird?  (gelezen 2971 keer)

Outlook 2007 PST importen in thunderbird?
« Gepost op: 2010/05/17, 11:14:23 »
mijn moeder heeft nu linux, alleen ik krijg de email gegevens van outlook 2007 niet zover dat ze daar weer bij kan.
er staan onder andere opgeslagen emails in, en agenda e.d. die ze wel graag terug wil.

ik heb wel gelezen over readpst, libpst en outport, maar daar word eigenlijk niet meer aangewerk en herkennen niet alle bestanden.
en dit bestand is van outlook 2007 dus een vrij recente versie.

iemand een idee hoe ik de email e.d. in linux bruikbaar kan maken?
liefst in thunderbird, maar als het iets anders moet, is ook OK, als ze die emails maar weer kan bereiken.

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline timosha

• Lid
Re: Outlook 2007 PST importen in thunderbird?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/17, 11:20:43 »
Een hele rare vraag voor een "Official Codeweavers Advocate"  :rolleyes:

Lossen "Official Codeweavers Advocates" dat niet anders op ?
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline TonH

• Promotieteam
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/17, 11:23:35 »
Als windows er nog opstaat, kun je thunderbird installeren en die alle gegevens van Outlook laten overnemen. Daarna de bestanden overzetten naar linux. Maar dat is hier al vaker besproken als ik me niet vergis.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/17, 11:26:23 »
ik kan wel outlook 2007 installeren via CrossOver, maar daarmee krijg ik het niet in thunderbird.
en mijn moeder was juist de microsoft software zat, waaronder outlook....

Als windows er nog opstaat, kun je thunderbird installeren en die alle gegevens van Outlook laten overnemen. Daarna de bestanden overzetten naar linux. Maar dat is hier al vaker besproken als ik me niet vergis.
of het vaker is besproken weet ik niet, maar vista is weg, grondig weg dan wel, de CD is ook pleite (moet nog wel ergens zijn maar.....).

Offline timosha

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/17, 11:48:42 »
ik kan wel outlook 2007 installeren via CrossOver, maar daarmee krijg ik het niet in thunderbird.
en mijn moeder was juist de microsoft software zat, waaronder outlook....

of het vaker is besproken weet ik niet, maar vista is weg, grondig weg dan wel, de CD is ook pleite (moet nog wel ergens zijn maar.....).

Dat is jammer, want bij mij draait Outlook 2007 SP2 perfect onder CrossOver 9.0.1

Via Thunderbird converteren onder Windows gaat alleen maar als Thunderbird EN Outlook geinstalleerd zijn in Windows. En dan kan nog niet alles geconverteerd worden.

Er zijn wel pst plugins voor Thunderbird Linux, maar die werken dan weer niet met Thunderbird 3. Vandaar dat ik daar mee gestopt ben en Outlook 2007 gebruik. Dat ging vliegensvlug: pst bestand van Outlook naar de Crossover bottle kopieeren, mail settings uit Windows met regedit exporteren en met regedit in CrossOver importeren. Voila, alles was er incl. accounts en rules.

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/17, 12:07:39 »
hm, ze had het ook over doorstuuren, dus ik zou eventueel de trial van office 2007 kunnen installeren onder crossover dan kan ze het vandaar uit doorstuuren naar zichzelf, dat stel ik outlook zo in dat hij geen email moet ophalen, dan komt het in thunderbird uit.

« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/19, 19:13:14 »
outlook toch maar via CrossOver geïnstalleerd, kan het bestand met persoonlijke mappen niet lezen.
dus het lijkt er op dat het bestand beschadigd is, iemand een idee hoe ik er toch nog IETS uit terug kan halen?

Offline timosha

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/19, 19:18:43 »
Met CrossOver scanpst uitvoeren op het pst bestand.

« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/20, 10:14:57 »
onbekende fout: scanpst kan het bestand niet scannen ???

Offline timosha

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/20, 10:40:17 »
onbekende fout: scanpst kan het bestand niet scannen ???

Komt dat bestand uit Outlook 2007 SP2? Indien ja ga je MS Office 2007 SP1 en SP2 moeten installeren in CrossOver.

« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/20, 11:27:05 »
hm, zou wel eens kunnen, zou natuurlijk ook verklaren waarom hij hem niet kan lezen.
ik weet niet precies welke updates er geinstalleerd waren, maar die updates komen als ik me niet vergis in vista standaard wel binnen.