Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plymouth verwijderen in 10.04?  (gelezen 1042 keer)

Offline timosha

• Lid
Plymouth verwijderen in 10.04?
« Gepost op: 2010/05/16, 09:11:45 »
Helaas veroorzaakt Plymouth bij vele gebruikers problemen en helaas kan Plymouth sinds Ubuntu 10.04 Beta 2 niet meer verwijderd worden zonder het halve systeem te deinstalleren.

Of wil je gewoon Plymouth niet gebruiken omdat je liever een text boot wil?

Hier staat een zeer goede oplossing:
http://forum.ubuntuusers.de/topic/howto-hacking-plymouth/

Uiteraard is deze oplossing niet bedoeld voor beginnende Ubuntu 10.04 gebruikers  :o
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline midas

• Lid
Re: Plymouth verwijderen in 10.04?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/16, 10:29:07 »
In Lucid heb ik gewoon de plymouth-themes verwijderd in synaptic. Een minder elegante oplossing maar dan krijg je niet meer die 'flitsende' boot- en afsluitschermpjes. Bij afsluiten krijg ik nu wel tekst welke processen allemaal afsluiten...bij opstarten echter niet.

Voordeel is dat mocht je de zaak weer willen terugdraaien dan her-installeer je gewoon weer de plymouth-themes ;)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline timosha

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/16, 11:10:10 »
In Lucid heb ik gewoon de plymouth-themes verwijderd in synaptic.

Dan heb je de themes verwijderd maar niet Plymouth en als je echt problemen hebt met Plymouth blijven die bestaan.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.

Offline midas

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/16, 11:34:05 »
Zoals ik al zei...elegant is het niet, maar ik hoop dat in de buurt van de punt-1 release allerlei problemen worden opgelost zoals plymouth. Dan zet ik ook de plymouth-themes weer terug.

Op dit moment zijn de problemen bij mij er nog steeds alleen merk ik er niets van ;)
Linux Mint 20.2 Cinnamon