Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nog klein beetje hulp nodig...V-box in 10.04  (gelezen 622 keer)

Offline ri3kj3

• Lid
Nog klein beetje hulp nodig...V-box in 10.04
« Gepost op: 2010/05/14, 13:47:12 »
Ik heb de printer al weer werkend, Photoshop in Wine ook zo goed als.

Nu het belangrijkste. Vbox. Daar staat namelijk de boekhouding op.

Probleem: V-box meldt bij opstarten XP: schijfleesfout.

Nieuwe ´ machine´ aangemaakt, met een kopie van het .vdi bestand (kopie is van 2009, dus in de praktijk heb ik daar niets aan, maar het was even om te testen.)  Dat werkt prima.

Maar het .vdi bestand dat ik dus echt moet gebruiken is volgens V-box ´read-only´   Maar als ik de rechten etc bekijk heb ik alles keurig op lezen en schrijven staan. Ik heb het nogmaals van de externe harde schijf naar de ubuntu pc gekopieerd, maar het resultaat blijft hetzelfde...

Wat moet ik veranderen?

Offline ri3kj3

• Lid
Re: Nog klein beetje hulp nodig...V-box in 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/14, 14:13:55 »
Inmiddels had ik bedacht eens te kijken hoe het backup-bestand op de externe schijf is, en dat blijkt alleen-lezen te zijn, en ik kan dat daar niet veranderen.  Als ik dat dus kopieer naar de ubuntu pc dan blijft het kennelijk alleen-lezen. OOk als ik de rechten op lezen en schrijven zet.

Kan ik dit nog veranderen? Zodat het bestand gelezen kan worden door V-box?

Offline ri3kj3

• Lid
Re: Nog klein beetje hulp nodig...V-box in 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/14, 18:49:17 »
Dit draadje kan wel dicht. Het bestand blijkt beschadigd te zijn. Na reparatie als tweede harde schijf in Vbox geladen. Ik kan nu weer bij de betreffende bestanden, een back up maken, en hopelijk binnenkort weer terugplaatsen in de boekhouding. Pfff.